Lista zamówień na nowego Nissana Micra została dla kilku rynków otwarta w grudniu 2016 roku. W pozostałych europejskich krajach sprzedaż właśnie rusza.
Pierwsze zamówienia powinny zostać zrealizowane – w zależności od kraju – w marcu lub kwietniu. Nowe auto jest dłuższe, szersze i niższe od poprzedniczki. Miejski hatchback ma w swoim segmencie mocną konkurencje.
Zobacz także:
Piąta generacja modelu, którego europejska historia sięga roku 1983, stanowi krok naprzód w porównaniu do poprzedniczek. W założeniu nowa Micra ma trafić do czołówki 10 najlepiej sprzedających się modeli w swojej klasie. Kluczem do osiągnięcia tego jest zarówno design jak i nowoczesne technologie. Muskularne, wyraziste nadwozie przyciąga wzrok. Elegancję można znaleźć także wewnątrz: kabina odznacza się wysoką jakością wykończenia w dwóch odcieniach i z wykorzystaniem miękkich w dotyku materiałów.
Pięciodrzwiowe nadwozie oferuje osobom podróżującym na przednich fotelach najwyższy w tej klasie poziom ergonomii, bez uszczerbku dla komfortu podróżowania na tylnej kanapie. Całości dopełnia oferujący sporą ilość miejsca bagażnik (300 l wg. VDA, po złożeniu siedzenia w stosunku 60:40 – 1004 l). Nowy Nissan oferuje kilka systemów wspomagających jazdę, które spotyka się zwykle w droższych modelach. Do tych technologii należy system inteligentnej interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu, który w razie potrzeby delikatnie koryguje tor jazdy samochodu.
Inne systemy bezpieczeństwa to m.in.: inteligentny system hamowania awaryjnego, rozpoznawanie znaków drogowych, adaptacyjne światła drogowe czy ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu. Pojazd wyposażony jest standardowo w sześć poduszek powietrznych i zapewnia ostrzeżenie o niezapiętym pasie bezpieczeństwa oraz regulację wysokości pasa z przodu i z tyłu.
Także po raz pierwszy wprowadzono system kamer 360 st. – dokładnie taki sam, jaki oferują modele Qashqai i Juke. Wpisuje się to w koncepcję inteligentnej mobilności Nissana, która zakłada wyeliminowanie w przyszłości emisji i śmiertelnych ofiar wypadków drogowych. Dla miłośników muzyki ważnym elementem wyposażenia samochodu będzie system nagłośnienia BOSE Personal.
Pojazd jest oferowany z trzema silnikami – dwoma benzynowymi (0.9 litra – 90 KM, 140 Nm oraz 1.03 litra – 73 KM, 95 Nm) i jednym silnikiem Diesla (1.5 litra – 90 KM, 220 Nm) – połączonymi z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Każda z pięciu wersji modelu – Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta i Tekna – odznacza się bogatą ofertą standardowego wyposażenia.
Nowa Micra będzie dostępna w wielu wariantach personalizacji zarówno nadwozia, jak i wnętrza w oparciu o szeroki wybór (10) eleganckich i nowoczesnych kolorów. Pomarańczowy Energy, zielony Pulse oraz czerwony Passion – są unikalne dla modelu.
Wymiary nowego auta to: długość – 3999 mm, szerokość – 1743 mm, wysokość – 1455 mm.
Usługa Intelligent Get&Go to program wspólnego leasingu, którego pilotażowa edycja będzie prowadzona w 2017 roku w Paryżu. Jeżeli zakończy się powodzeniem, program zostanie rozszerzony na inne kraje. Ma on zapewnić łatwiejszy dostęp do nowego auta w ramach cyfrowego partnerstwa klientów, którzy czerpią korzyści z niższych stawek leasingowych w pełni dopasowanych do ich potrzeb eksploatacyjnych.
Nissan Micra był pierwszym japońskim modelem, który zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku (w 1993 roku). Teraz ma ponownie szansę na powtórzenie sukcesu, ponieważ znalazł się w siódemce finalistów konkursu COTY. Zwycięzca zostanie ogłoszony 7 marca podczas Salonu Samochodowego w Genewie.