Firma Nissan opracowała nową wersję modelu Qashqai z serii Pure Drive z silnikiem emitującym CO2 w ilości zaledwie 129 g/km przy zużyciu paliwa wynoszącym 4,9 l/100 km. Model z nowoczesną jednostką wysokoprężną o pojemności 1,6 litra wyróżnia się nie tylko niewielkim apetytem na paliwo i niską emisją, ale także osiągami porównywalnymi z wersją wyposażoną w silnik 2.0 dCi, którą ma zastąpić.
Nowy diesel rozwija moc 130 KM i aż 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już od 1750 obr./min. A to dopiero początek innowacji. Od przyszłego roku Nissan będzie wyposażał tę wersję Qashqaia w system Start/Stop, dzięki któremu emisja CO2 i zużycie paliwa spadną odpowiednio do 119 g/km i 4,5 l/100 km.
– To wyjątkowy silnik. Zapewnia dynamikę dorównującą wycofywanej jednostce 2.0 dCi przy zużyciu paliwa i emisji na poziomie silnika 1.5 dCi z aktualnej oferty, albo nawet niższym – powiedział Paul Willcox, Starszy Wiceprezes Nissan Europe.
Oprócz dynamicznej jednostki napędowej w samochodzie znalazły się także nowe elementy wyposażenia, w tym Around View Monitor. W skład AVM – systemu znanego z samochodów luksusowych – wchodzi kilka małych kamer zlokalizowanych na zewnątrz pojazdu, dzięki którym parkowanie i manewrowanie staje się maksymalnie ułatwione, ponieważ kierowca może obserwować w czasie rzeczywistym otoczenie samochodu „z lotu ptaka”.
Kolejne urozmaicenie w ofercie zespołów napędowych to nowa i zaawansowana przekładnia bezstopniowa (CVT) dostępna z silnikiem benzynowym 1.6.
Emblemat Pure Drive jest umieszczany na modelach Nissana emitujących CO2 w ilości nieprzekraczającej 130g/km. Początkowo limit ten wynosił 140 g, ale zgodnie z założeniami Zielonego Programu Nissan, kryteria czystości emisji są konsekwentnie zaostrzane. Kolejne obniżenie dopuszczalnej wartości emisji do 120 g zaplanowano na 2013 rok.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.