Zawodnicy Manchester City mieli okazję zamienić swoją pracę na wymarzone zajęcie: na jeden dzień odłożyli piłkarskie buty i przebrali się w kombinezony kierowców wyścigowych.
David Silva, Bacary Sagna, Eliaquim Mangala i Fernando wsiedli za kierownicę Nissana Juke NISMO RS, aby wziąć udział w treningu na torze pod kierunkiem najlepszych kierowców GT Academy Nissana oraz sprawdzić swoje umiejętności panowania nad pojazdem.
Zobacz także:
Inspiracją dla tego pomysłu były wyniki badania zleconego przez Nissana. Okazuje się, że ponad jedna piąta (22 proc.) 13‑latków marzy o pracy zawodowego piłkarza. Z kolei prawie co szóste (16 proc.) dziecko w wieku od 9 do 13 lat uważa karierę piłkarską za najbardziej fascynującą. Odsetek ten jest największy wśród chłopców – ponad jedna czwarta (26 proc.) uznała pracę piłkarza za najatrakcyjniejszą na świecie.
Młodzi ludzie marzą oczywiście także o pójściu w ślady kierowców GT Academy Nissana. 64 proc. z 1000 respondentów wskazało naukę jazdy samochodem jako najbardziej emocjonujący etap w ich najbliższej przyszłości. Dla młodych chłopców drugim z najbardziej fascynujących zawodów na świecie (19 proc.) jest kariera kierowcy wyścigowego.
– Emocje są podstawą wszystkiego, co robimy. Koncentrujemy się na oferowaniu innowacji i zapewnieniu emocji dla każdego – od kibiców piłki nożnej, po kandydatów na kierowców wyścigowych. Dokonujemy postępu w badaniach, technologii i inżynierii, przygotowując Nissana do fascynującej przyszłości – powiedział Jean- Pierre Diernaz, wiceprezes ds. marketingu w Nissan Europe.
Nissan badał także, co emocjonuje dorosłych Europejczyków. W ankiecie przeprowadzonej w ramach Excitement Index – programu, którego celem jest naukowe ustalenie i wyjaśnienie fenomenu fascynacji piłką nożną, realizowanego przez japońskiego producenta we współpracy ze specjalistami z Uniwersytetu w Loughborough – futbol uplasował się na wysokiej pozycji.
W badaniu, w którym uczestniczyło ponad 5000 Europejczyków z Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Niemiec i Włoch ustalono, że dorośli bardziej emocjonują się oglądaniem meczów piłki nożnej niż jakąkolwiek inna formą spędzania wolnego czasu. Ponad połowa (55 proc.) respondentów stwierdziła, że oglądanie futbolu to czynność zapewniająca im najwięcej emocji w tygodniu lub miesiącu.
Dorośli Europejczycy zgodnie przyznają, że ulubiony klub piłkarski dostarcza im więcej emocji niż praca. Odpowiadając na pytanie o dwa najbardziej emocjonujące aspekty życia, jedna czwarta (24 proc.) wskazuje na klub piłkarski, któremu kibicuje, a tylko niespełna co piąty (18 proc.) – na swoją obecną pracę.
Projekt „Dream Job Swap” został zrealizowany przez Nissana, oficjalnego sponsora motoryzacyjnego Manchester City.