Na rynku motoryzacyjnym trwa „elektryczna” rewolucja. Nissan, który zaoferował bezemisyjną mobilność na masową skalę, wprowadzając na rynek w 2010 roku model LEAF, nadal wyznacza trendy rynkowe w tym obszarze.
Jako partner konferencji Cleantech promuje wizję przyjaznego środowisku użytkowania pojazdów elektrycznych. Spotkanie odbędzie się dniach 8 i 9 października we Wrocławiu.
Zobacz także:
ECO
Konferencja poświęcona będzie energii odnawialnej i pojazdom elektrycznym.
– Udział w konferencji stwarza nam możliwość zaprezentowania dokonań marki w kontekście dążenia do bezemisyjnej przyszłości w motoryzacji. Nissan jest pionierem rynku pojazdów elektrycznych z blisko 70-letnim doświadczeniem oraz jego globalnym liderem z ponad 250 000 sprzedanych egzemplarzy modeli LEAF i e-NV200. Dysponujemy ekspercką wiedzą w tym zakresie, wynikającą w dużej mierze z faktu, że wsłuchujemy się w głos naszych klientów, którzy dzień w dzień pokonują „elektryczne kilometry” na całym świecie – powiedział Levente Reizer, odpowiedzialny za samochody elektryczne z ramienia Nissan Sales CEE.
Uczestnicy konferencji będą mogli przekonać się o tym, ile przyjemności z jazdy daje samochód elektryczny, i jak szerokie zastosowanie mają bezemisyjne samochody. Nissan przewisuje jazdy testowe pełną gamą swoich modeli elektrycznych: do dyspozycji będą dwa egzemplarze modelu LEAF – z akumulatorem o pojemności 24 i 30 kWh – oraz 7-miejscowy e-NV200 Evalia.
Obydwa modele idealnie sprawdzają się w codziennym użyciu w firmowych flotach bądź jako samochody rodzinne. LEAF od momentu debiutu rynkowego szybko zdobył uznanie na arenie międzynarodowej. Jury prestiżowego konkursu World Car of The Year w 2011 określiło go jako samochód, który „otwiera drzwi do elektrycznego świata”. To też najczęściej kupowany model elektryczny na świecie (sprzedano już ponad 230 000 egz.).
Model od początku tego roku dostępny jest w wersji z akumulatorem o pojemności 30 kWh, zapewniającym zasięg 250 km.
Nissan e-NV200 – w pełni elektryczny samochód użytkowy o zasięgu do 170 km. Ładowność 770 kg oraz możliwość przewiezienia 2 europalet umożliwia szerokie wykorzystanie tego modelu w różnych typach biznesu. Model jest partnerem dla przedsiębiorców, szczególnie dla tych, którym zależy na zrównoważonym rozwoju przy zachowaniu maksymalnej funkcjonalności pojazdu. Auto dostępne jest jako dostawczy van oraz 5- lub 7-miejscowy samochód osobowy.
Jak wynika z ubiegłorocznych badań Deloitte, do 2020 roku po światowych drogach ma poruszać się 10 mln elektrycznych samochodów. W tym czasie auta bezemisyjne stanowić będą około 1/3 sprzedaży na rynkach rozwiniętych i około 1/5 sprzedaży w krajach rozwijających się. To powód, dla którego konferencja Cleantech Tour podejmuje temat przyszłości mobilności elektrycznej, przed którą stoi również polski użytkownik.
Konferencja daje szansę na szerokie dotarcie do grona odbiorców zainteresowanych mobilnością elektryczną i zrównoważonym rozwojem. Więcej informacji o konferencji Cleantech Tour: http://cleantechtour.com/.