Kierowcy pojazdów elektrycznych mogą oddać energię z akumulatora swojego samochodu, aby zapłacić za parkowanie. Tak jest podczas zwiedzania przestrzeni wystawowej Pawilonu Nissana w Jokohamie.
Miejsce to zostało otwarte dla publiczności na początku tego miesiąca.
Zobacz także:
System płatności to tylko jedna z wielu innowacji, których można doświadczyć w Pawilonie, zbudowanym, aby pokazać, jak marka przenosi ludzi do lepszego świata. Odwiedzający mogą zjeść posiłek w kawiarni Chaya Cafe, zasilanej energią elektryczną i słoneczną przez samochody elektryczne LEAF.
Mogą również cieszyć się wirtualnymi doświadczeniami, które pozwolą im poczuć dreszczyk emocji związany z wyścigami ulicznymi elektrycznej Formuły E lub wybrać się na przejażdżkę zupełnie nowym elektrycznym crossoverem Ariya. Bezemisyjny pawilon o powierzchni 10 000 metrów kwadratowych jest wyposażony w panele słoneczne i zasilany odnawialną energią wodną.
– Pawilon jest miejscem, w którym klienci mogą zobaczyć, poczuć i zainspirować się naszą wizją społeczeństwa i mobilności w najbliższej przyszłości. W miarę, jak świat będzie przechodził na elektryczną mobilność, pojazdy elektryczne będą integrować się ze społeczeństwem w sposób dalece wykraczający poza transport – powiedział prezes Nissana, Makoto Uchida.
Nissan Energy
W 2010 r. Nissan wprowadził na rynek pierwszy na świecie samochód elektryczny na masową skalę, bezemisyjnego LEAF-a. Od tego czasu firma współpracuje z rządami i firmami na całym świecie w celu zwiększenia wykorzystania pojazdów elektrycznych. Technologie Nissan Energy Share i Nissan Energy Storage pozwalają na magazynowanie, udostępnianie i zmianę przeznaczenia energii elektrycznej z akumulatorów samochodowych, między innymi poprzez zasilanie domów lub firm. Przykładem może być niezależna od sieci energetycznej kawiarnia w pawilonie Nissana.
W Japonii firma Nissan zawarła również umowy z lokalnymi samorządami na korzystanie z samochodów LEAF jako mobilnych akumulatorów, które mogą dostarczać energię podczas klęsk żywiołowych. Z kolei w ramach innego partnerstwa firma ponownie wykorzystuje zużyte akumulatory samochodów elektrycznych do zasilania latarni ulicznych.
W ramach planu transformacji NEXT, firma planuje rozszerzyć swoją globalną ofertę pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych, w tym e-Power. Nissan zamierza rocznie sprzedawać ponad milion pojazdów zelektryfikowanych do końca roku podatkowego 2023.
Innowacje
Goście w Pawilonie mogą także doświadczyć innych innowacji oprócz technologii Nissan Energy. Należą do nich zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPilot oraz technologia Invisible- to- Visible (I2V), która łączy informacje ze świata rzeczywistego i wirtualnego w celu wspierania kierowców podczas jazdy.
Grając w Pawilonie w wirtualnym meczu tenisowym z mistrzynią Wielkiego Szlema i ambasadorką marki, Naomi Osaką, dzieci i dorośli mogą zapoznać się z technologią I2V i poczuć, w jaki sposób sprawi ona, że jazda stanie się wygodniejsza, bardziej komfortowa i ekscytująca po zainstalowaniu jej w samochodach w najbliższej przyszłości.
Przed pawilonem znajduje się Mobility Hub, który oferuje różnorodne usługi, w tym elektryczny carsharing i wypożyczanie rowerów. Usługi te, oferowane przez producenta i lokalną społeczność, mają na celu zapewnienie większej swobody przemieszczania się.
Pawilon Nissana, znajdujący się w pobliżu globalnej siedziby firmy w Jokohamie, będzie otwarty dla publiczności do 23 października.