Nissan wprowadza do oferty nowy model Navara Off- Roader AT32.T o pierwszy raz, kiedy specjalna wersja została skonstruowana we współpracy z partnerską firmą z przeznaczeniem na rynki całej Europy.
Specjalne elementy zostały dodane przez Arctic Trucks, specjalizujący się w budowie ekstremalnych pojazdów z napędem na cztery koła.
Zobacz także:
Navara Off- Roader AT32 jest samochodem o największych spośród dotychczasowych wersji tego modelu możliwościach terenowych. Standardowe wyposażenie obejmuje specjalnie przygotowane zawieszenie zwiększające prześwit o 20 mm, pełną ochronę podzespołów podwozia oraz większe opony.
Dla zapewnienia maksymalnych osiągów przygotowano także opcjonalne dodatki, takie jak blokada przedniego mechanizmu różnicowego oraz wysoko wyprowadzony kanał wlotu powietrza, umożliwiający zwiększenie głębokości brodzenia.
Specjalna wersja została po raz pierwszy zaprezentowana z okazji Światowego Dnia Oceanów 2018. Nowy model zaprezentował się wtedy jako ochotnik w filmie promującym postawę społeczników walczących z zanieczyszczeniem tworzywami sztucznymi na plażach. Dołączyła do inicjatorów kampanii — ojca i córki — aby pomóc im w najtrudniejszych zadaniach przy usuwaniu plastikowych śmieci z plaży w pobliżu ich domu.
Samochód pomógł im w dotarciu na skaliste plaże i wyciąganiu z piasku takich odpadów, jak stare sieci z tworzywa sztucznego. Zobacz: Nissan Navara Off- Roader AT32 pomaga eklogom.
Nowe auto zostało stworzone przez Arctic Trucks, islandzką firmę specjalizującą się w budowie pojazdów z napędem na cztery koła zdolnych do poruszania się w najtrudniejszym terenie. Litery „AT” oznaczają Arctic Trucks, a „32” to średnica w calach każdej z terenowych opon. Na bazie zdobywcy International Pick-up Award z 2016 roku stworzono pakiet modyfikacji dostępny dla każdej standardowej wersji modelu typu Double Cab (z podwójną kabiną).
Wizualnie największa zmiana dotyczy zawieszenia, które zostało podniesione w celu poprawienia właściwości jezdnych i uzyskania dodatkowego prześwitu. Wynosi on teraz 243 mm, w porównaniu do 223 mm w standardowej wersji Nissana Navara. Maksymalny kąt natarcia zwiększono do 35° (z 30,4°), natomiast kąt rampowy wynosi teraz 24° (poprzednio 22,2°).
Wśród innych oczywistych ulepszeń należy wymienić poszerzone nadkola, zapewniające lepszą ochronę nadwozia podczas ekstremalnej jazdy terenowej. Dodatkowo, niewidoczne z zewnątrz płyty osłonowe podwozia chronią silnik, skrzynię biegów, wał napędowy oraz zbiornik paliwa.
17-calowe felgi ze stopów metali lekkich zostały zaprojektowane przez firmę Arctic Trucks, natomiast 32-calowe opony zostały dobrane specjalnie w celu poprawienia przyczepności w terenie przy zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych na zwykłej drodze. Na miękkim piasku czy śniegu tak duża średnica opon umożliwia kierowcy poprawienie przyczepności poprzez zmniejszenie ciśnienia powietrza.
Dzięki zwiększonemu o 20 mm prześwitowi i większym oponom cały samochód stał się wyższy o 40 mm. Przymocowany do słupka A kanał wlotu powietrza pozwala zwiększyć głębokość brodzenia do 800 mm, czyli o 200 mm więcej niż w standardowej wersji Navary. Dzięki temu uzyskano również lepszy dopływ powietrza i ochronę silnika przed przedostawaniem się pyłu czy wody.
Blokada przedniego mechanizmu różnicowego, współpracująca z dostępną w ramach dodatkowego wyposażenia standardowej wersji modelu Navara blokadą tylnego mechanizmu różnicowego, zapewnia najlepszą przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni.
Jak każdy lekki samochód dostawczy marki Nissan, również nowa Navara jest objęta pięcioletnią gwarancją z limitem 160 000 kilometrów i dodatkowo pięcioletnią gwarancją Arctic Trucks na nowe podzespoły.
Podstawowy pakiet modyfikacji modelu, obejmujący osłonę podwozia, terenowe koła, poszerzone nadkola, tylne chlapacze, boczne progi oraz podwyższone zawieszenie oferowany jest w cenie 26 199 zł. Pakiet dodatkowy, składający się z wysoko wyprowadzonego kanału dolotowego, blokady przedniego mechanizmu różnicowego oraz terenowego koła zapasowego kosztuje 17 220 zł.