Wprowadzenie na rynek zupełnie nowego modelu NV400 jest kolejnym krokiem w planach Nissana, który chce zwiększyć swoją obecność na europejskim rynku LCV. Opracowany został we współpracy z Renault. Jego charakterystyczny przód został stworzony w Nissan Design Europe (NDE), zaprojektowany przez Nissan Technical Centre Europe.
NV400 ma nietypową maskę, przednie skrzydła, lampy ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej, nowy grill i przedni zderzak. Połączenie to nadaje surowy, asertywny wygląd.
To jeden z najbardziej uniwersalnych i praktycznych modeli z gamy ciężkich vanów na rynku, o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) od 2,8 do 4,5 tony.
Po raz pierwszy Nissan oferuje do wyboru wersje z napędem na przednie lub tylne koła. Przedni napęd oznacza niższą masę własną dla większej ładowności, niższą wysokość ramy i mniejsze spalanie. Napęd na tył oferuje większy wybór konwersji podwozia z kabiną, a dzięki większej ładowności tylnej osi, lepiej nadaje się do zastosowań średnich. Wersje z napędzaną tylną osią dostępne są z pojedynczymi lub podwójnymi kołami tylnymi.
NV400 dostępny jest w wersjach z trzema różnymi rozstawami osi, czterema różnymi długościami, trzema różnymi wysokościami oraz pojemnościami załadowczymi od 8 m3 do 17 m3. Do wyboru są trzy różne jednostki napędowe z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Ponadto dostępnych jest wiele różnych wersji nadwozia, wszystkie objęte gwarancją Nissana. Oprócz fabrycznych vanów z nadwoziem zabudowanym i kombi, dostępne są także vany osobowo-dostawcze, samowyładowcze oraz skrzyniowe, wszystkie powstające na miejscu w zakładzie. Nissan będzie także dalej produkować podwozia z kabiną dla specjalistycznej zabudowy.
Za dostarczanie mocy odpowiada nowy czterocylindrowy, 16-zaworowy turbo diesel z wtryskiem bezpośrednim zaprojektowany przez Renault. Przy pojemności 2.3 litra, jest mniejszy niż montowana w modelu Interstar jednostka 2.5 l dCi, ale jego moce – 100, 125 i 150 KM – niczym się nie różnią, a wartość momentu obrotowego wzrosła odpowiednio do 285, 310 i 350 Nm. Wszystkie wersje są zgodne z normą Euro 5, a ich koszty eksploatacji są niższe dzięki lepszemu spalaniu oraz dłuższym odstępom między przeglądami, które teraz zostały wydłużone do 40 000 km lub dwóch lat.
Z przodu w zawieszeniu znajduje się kolumna MacPhersona, podczas gdy wersje z napędem na przednie koła mają z tyłu pojedynczy resor piórowy. Modele z napędem na tył mają albo resory podwójne (pojedyncze tylne koła) albo potrójne (bliźniaki).
Nowa kabina jest nieco dłuższa niż poprzednio, zapewniając dodatkową przestrzeń na nogi, a siedzenia są szersze i dłuższe dla większego komfortu. Standardowe wyposażenie obejmuje poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera oraz opcjonalnie kurtyny boczne. Elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) jest dostępny standardowo we wszystkich modelach z napędem na tył oraz opcjonalnie w wersjach z napędem na przód, podczas gdy ABS montowany jest standardowo we wszystkich wersjach.
Standardowe i opcjonalne poziomy wyposażenia odzwierciedlają wartości samochodów osobowych i obejmują kluczyk Nissan Intelligent Key, automatyczną klimatyzację, automatyczne światła i wycieraczki, światła do jazdy dziennej, czujniki parkowania, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy, łączność Bluetooth oraz możliwość podłączenia przenośnego muzycznego odtwarzacza USB lub iPoda. Opcjonalnie dostępna jest także kamera cofania, zapewniająca najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa manewrów parkowania.
Kolejną opcją jest Nissan Connect by TomTom. Oprócz konwencjonalnych map i wyznaczania trasy, właściciele mogą subskrybować zawartość TomTom Live Service, która obejmuje przesyłane na żywo raporty dotyczące korków, ostrzeżenia o stacjonarnych i przenośnych radarach, prognozy pogody oraz dostęp do usługi Google Local Search, bogatej bazy danych z aktualnymi informacjami kontaktowymi milionów firm i usługodawców.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.