Nowy Nissan Pulsar to pięciodrzwiowy hatchback, zaprojektowany tak, aby trafić w gusta różnych nabywców – od osób, które pragną zamienić pojazd segmentu D na samochód o nieco mniejszych wymiarach, po rodziny, które nie mieszczą się już w autach segmentu B.
Został on zaprojektowany i skonstruowany specjalnie dla europejskich klientów i będzie produkowany w zakładach Nissana w Barcelonie.
Zobacz także:
PORSCHE: ZNAMY CENY NOWEGO CAYENNE
Ta sama koncepcja stylistyczna, dzięki której Qashqai i X-Trail tak świetnie prezentują się na drodze, nadaje Pulsarowi elegancką i atletyczną sylwetkę, w której zdecydowane kontury harmonizują z dopracowanymi detalami. Podobnie jak crossovery Nissana, również Pulsar zwraca uwagę mocno wyprofilowanymi nadkolami, smukłą linią boczną oraz opływowym profilem.
We wnętrzu znajdziemy wysokiej jakości materiały i przejrzyste rozwiązania stylistyczne, które harmonizują z wyjątkowo bogatym wyposażeniem.
Dzięki najdłuższemu w swojej klasie rozstawowi osi (2700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji Pulsar oferuje pasażerom podróżującym na tylnej kanapie dużo miejsca: mają oni do dyspozycji aż 692 mm przestrzeni na nogi – więcej niż średnia wartość w segmencie D. Mimo to Pulsar zachował kompaktowe wymiary zewnętrzne (4385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach.
W nowym modelu zastosowano szereg przystępnych i praktycznych rozwiązań technicznych, zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort. W wyposażeniu jest system Safety Shield ostrzegający o poruszających się obiektach, niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz pojazdach w martwym polu. Kolejnym rozwiązaniem technicznym jest innowacyjny system kamer 360°, podobnie jak najnowszej generacji NissanConnect współpracujący ze smartfonami i oferujący pełną gamę funkcji związanych z nawigacją satelitarną.
Pojazd jest dostępny z dwoma bardzo nowoczesnymi silnikami do wyboru: benzynowym 1.2 DIG-T oraz wysokoprężnym 1.5 dCi. Obydwa zapewniają dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa i wysokiej kulturze pracy. Zastosowano w nich liczne rozwiązania, dzięki którym ten sam dystans można pokonać taniej.
Czterocylindrowy silnik 1.2 DIG-T generuje 115 KM przy 4500 obr./min. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 190 Nm przy 2000 obr./min., benzynowy motor oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 10,7 sekundy. Zużyciu paliwa wynosi ok. 5,0 l/100 km w cyklu mieszanym.
Wysokoprężna wersja jest napędzana czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką o pojemności 1.5 dCi. Konstrukcja opracowana przez koncern Renault- Nissan o mocy 110 KM zużywa w cyklu mieszanym 3,6 l/100 km paliwa.
Nowe auto jest standardowo wyposażone w sześciobiegową przekładnię manualną. Klienci zainteresowani wersją z silnikiem 1.2 DIG-T będą mogli wkrótce zamówić również zaawansowaną technicznie przekładnię automatyczną Xtronic.
Zawieszenie spełnia oczekiwania: w przedniej osi zastosowano kolumny MacPhersona, zaś z tyłu wykorzystano kompaktową belkę skrętną. Charakterystykę pracy zawieszenia dostosowano do specyficznych wymagań europejskich kierowców.
Nowy Pulsar jest oferowany w trzech znanych z innych modeli Nissana wersjach: Visia, Acenta oraz Tekna. Każda z nich charakteryzuje się niezwykle wysokim standardem wyposażenia. Wszystkie mają klimatyzację, 5-calowy zaawansowany wyświetlacz Drive‑Assist oraz elektrycznie otwierane szyby we wszystkich drzwiach. Do wyposażenia standardowego wszystkich wersji należy również klimatyzacja, układ monitorowania ciśnienia w oponach, sześć poduszek powietrznych oraz system Stop/Start.
Plasująca się pośrodku oferty wersja Acenta będzie miała dodatkowo felgi ze stopów metali lekkich, dwustrefową klimatyzację, pakiet auto (automatycznie włączane światła i wycieraczki, samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne, inteligentny kluczyk I-Key oraz przycisk uruchamiający i wyłączający silnik), jak również obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów.
W wersji Acenta opcjonalnie dostępny będzie udoskonalony system nawigacji i komunikacji NissanConnect z ekranem dotykowym, system kamer 360°, pakiet Safety Shield oraz reflektory przednie w technologii LED. Klienci decydujący się na wersję Acenta mogą również zamówić 17‑calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz przyciemniane szyby.
Najwyższa wersja Tekna jest standardowo wyposażona w pakiet Safety Shield, NissanConnect, system kamer 360°, elektryczny hamulec awaryjny, 17‑calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz reflektory przednie w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej. Skórzana tapicerka oraz podgrzewane fotele stanowią wyposażenie opcjonalne.
Ostateczne wyposażenie poszczególnych wersji może się różnić na poszczególnych rynkach.