Zaledwie trzy miesiące od premiery nowego Nissana LEAF marka ogłosiła, że otrzymała już ponad 12 tysięcy zamówień na drugą generację modelu, choć w europejskich salonach model będzie dostępny dopiero od lutego.
Od wprowadzenia pierwszej generacji modelu do sprzedaży w 2010 roku zdecydowało się na niego ponad 283 000 klientów. Nowa odsłona zapewnia jeszcze dłuższy zasięg oraz wyróżnia się dynamicznym wyglądem.
Zobacz także:
Wymiary: długość całkowita wynosząca 4,49 m, szerokość 1,79 m, wysokość 1,54 m i rozstaw osi 2,70 m sprawiają, że Nissan LEAF prezentuje się zgrabnie, a dodatkowo charakteryzuje się aerodynamiką ze współczynnikiem oporu (Cx) wynoszącym 0,28. Nowe auto wyróżniają charakterystyczne reflektory w kształcie bumerangu i przód z motywem litery V, z kolei niebieskie detale, takie jak osłona wlotu powietrza czy listwa na tylnym zderzaku, podkreślają bezemisyjną charakterystykę pojazdu.
Model jest dostępny w 10 kolorach nadwozia: niemetalizowanymi białym i czerwonym, metalizowanymi brązowym, grafitowym, jasnozielonym, srebrnym, czerwonym i czarnym, białym perłowym oraz w wersji dwukolorowej z nadwoziem w kolorze białym perłowym z czarnym metalizowanym lakierem na dachu i oprawach lusterek bocznych.
Wnętrze nowego Nissana LEAF zostało zaprojektowane przede wszystkim pod kątem kierowcy. Przedni panel w formie „szybującego skrzydła” oraz intensywnie niebieskie przeszycia na fotelach, desce rozdzielczej i kierownicy podkreślają wysoką jakość wykonania. Bagażnik o pojemności 435 litrów i składana tylna kanapa, dzielona w proporcjach 60/40, zapewniaj maksymalną funkcjonalność. Pojemność bagażnika ze złożonymi siedzeniami wynosi 1176 litrów.
Dłuższy zasięg, systemy i technologie
Nowy elektryczny zespół napędowy rozwija 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na osiągi: przyspieszenie od od 0 do 100 km/h wynosi 7,9 sek. Zasięg to 378 km według NEDC. Kierowcy mogą korzystać z europejskiej sieci szybkich ładowarek CHAdeMO. Czas ładowania do 80 proc. (szybkie ładowanie – 50 kW) zajmuje od 40 do 60 minut oraz 7,5 godziny do 100 proc. za pomocą ładowarki naściennej Wallbox o mocy 7 kW.
Pojazd już w wersji podstawowej jest standardowo wyposażony w sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), zaczepy ISOFIX, elektryczny rozdział siły hamowania (EBD), wspomaganie hamowania (BA) oraz system wspomagania ruszania pod górę (HSA). System rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu są dostępne standardowo od wersji Visia, podobnie jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów.
Z systemu ProPILOT można korzystać podczas jazdy jednym pasem autostrady, zarówno podczas jazdy z wysoką prędkością, jak i przy dużym natężeniu ruchu oraz podczas jazdy w korku. ProPILOT Park to funkcja automatycznego parkowania zarówno równolegle, jak i prostopadle (przodem i tyłem).
Technologia e‑Pedal w nowym Nissanie LEAF zmienia sposób prowadzenia pojazdu. Ruszanie, zwiększanie i zmniejszanie prędkości oraz zatrzymywanie jest możliwe przy użyciu wyłącznie pedału przyspieszenia.
W drugiej generacji Nissana LEAF na nowym kolorowym, udoskonalonym ekranie TFT o przekątnej 7 cali wyświetlane są najważniejsze informacje, w tym komunikaty z systemów audio i nawigacji. System nawigacji NissanConnect EV jest wyposażony w łącze Bluetooth i radio z tunerem DAB. Nadal jest możliwość ustawienia klimatyzacji tak, aby uruchamiała się o wyznaczonej godzinie.