Pierwsza generacja Nissana LEAF stworzyła segment samochodów elektrycznychelektrycznych przeznaczonych dla masowego odbiorcy. Przez ponad 8 lat od premiery na drogi wyjechało ponad 300 000 takich pojazdów, które pokonały niemal 4 miliardy kilometrów.
Nowy model ma wydłużony zasięg, pakiet innowacyjnych technologii oraz atrakcyjny design. Zdobył już tytuł „Zielonego Samochodu Roku 2018” w ramach plebiscytu World Car of a Year.
Zobacz także:
Nowe auto oferuje zasięg sięgający 415 kilometrów w cyklu miejscu (WLTP). W dziedzinie innowacji na szczególną uwagę zasługuje system e-Pedal, która umożliwia ruszanie, przyspieszanie, zmniejszanie prędkości lub zatrzymywanie tylko poprzez regulowanie nacisku na pedał przyspieszania, oraz system ProPILOT wspierający kierowcę podczas jazdy po trasach szybkiego ruchu poprzez automatyczne regulowanie prędkości i odległości do samochodu poprzedzającego oraz utrzymujący pojazd pośrodku pasa ruchu.
W rezultacie do tej pory kupiono ponad 20 000 egzemplarzy drugiej generacji modelu, który użytkowników ma również nad Wisłą.
– Elektro- mobilność coraz odważniej wjeżdża na polskie drogi. Powoli samochody elektryczne przestają być jedynie ciekawostką, a stają się coraz powszechniejszym elementem motoryzacyjnego krajobrazu. Najlepszym potwierdzeniem faktu, że polscy kierowcy coraz częściej dostrzegają zalety pojazdów zeroemisyjnych, są wyniki sprzedaży nowego Nissana LEAF, na którego w niespełna 1,5 miesiąca zebraliśmy ponad 400 zamówień. To ponad 60 proc. więcej niż cała ubiegłoroczna sprzedaż modelu pierwszej generacji. W 2017 roku Nissan został liderem w segmencie samochodów elektrycznych w Polsce i jesteśmy przekonani, że nowy LEAF jeszcze bardziej umocni naszą pozycję – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.
Równocześnie Nissan koncentruje się nie tylko na działaniach sprzedażowych, ale również wspierających klientów podczas eksploatacji modelu. Przykładem może być współpraca z firmą GreenWay Polska. Jedną z pierwszych osób w Polsce, która odbierze kluczyki do Nissana LEAF, będzie podróżnik Marek Kamiński, który w połowie maja wyruszy samochodem elektrycznym w trasę z Polski do Japonii w ramach wyprawy #NoTraceExpedition.
Wymiary: długość całkowita wynosząca 4,49 m, szerokość 1,79 m, wysokość 1,54 m i rozstaw osi 2,70 m sprawiają, że pojazd zapewnia wygodę. Dodatkowo charakteryzuje się doskonałą aerodynamiką ze współczynnikiem oporu (Cx) wynoszącym 0,28. Model jest dostępny w 10 kolorach nadwozia.
Nowy elektryczny zespół napędowy rozwija 150 KM mocy i 320 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od od 0 do 100 km/h w 7,9 sek.. Zasięg według NEDC to 378 km. Czas ładowania do 80 proc. (szybkie ładowanie – 50 kW) zajmuje od 40 do 60 minut oraz 7,5 godziny do 100 proc. za pomocą ładowarki naściennej Wallbox o mocy 7 kW.
Pojazd już w wersji podstawowej jest standardowo wyposażony w sześć poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), mocowania ISOFIX, elektryczny rozdział siły hamowania (EBD), wspomaganie hamowania (BA) oraz system wspomagania ruszania pod górę (HSA).
System rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu są dostępne standardowo od wersji Visia, podobnie jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów.
Z systemu ProPILOT można korzystać podczas jazdy jednym pasem autostrady, zarówno podczas jazdy z wysoką prędkością, jak i przy dużym natężeniu ruchu. Technologia e‑Pedal eliminuje konieczność ciągłego przenoszenia stopy z pedału przyspieszenia na hamulec w celu zmniejszenia prędkości lub zatrzymania pojazdu.