Inżynierowie Nissana z Wielkiej Brytanii, Europy i Japonii wprowadzili do nowego modelu LEAF 2013 ponad 100 zmian inżynierskich i technologicznych. Udoskonalili także wiele istniejących funkcji celu zwiększenia jego wydajności i sprawienia, by stał się jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska.
Sercem LEAF-a jest system telematyczno-informatyczny CarWings, który łączy się ze światem zewnętrznym za pomocą dedykowanej pokładowej karty SIM. Dzięki temu kierowcy nie muszą podłączać własnych smartfonów, aby systemy znajdujące się w samochodzie mogły uzyskać łączność ze światem, a wszystko kontrolowane jest za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej 7 cali.
Zobacz także:
ECO
LEAF sprzedał się w ponad 65 000 egzemplarzy na całym świeci. Większość zmian w nowym modelu ma swoje źródło w opiniach klientów lub komentarzach opublikowanych na forach internetowych. Jedną z najistotniejszych z nich była praca wykonana w kierunku udoskonalenia algorytmu, który ustala pozostały rzeczywisty zasięg pojazdu podczas jazdy.
Udoskonalony algorytm „uczy się” zachowań kierowcy podczas jazdy i wykorzystuje inteligentne zasady logiki, zamiast po prostu polegać na chwilowym poborze energii.
Inne ciekawe nowinki technologiczne w nowym Nissanie LEAF:
– możliwość „połączenia się” z Nissanem LEAF w celu sprawdzenia stanu naładowania akumulatora przed rozpoczęciem podróży;
– usługa Google Send-To-Car umożliwiająca przesyłanie do samochodu punktów docelowych z komputera / smartfonu;
– udoskonalony system nawigacji satelitarnej wyświetlający zasięg jazdy przy założeniu aktualnego stanu naładowania akumulatora,
Lista pobliskich punktów ładowania stale aktualizowana za pomocą systemu telematycznego;
– przycisk trybu Eco na kierownicy wydłużający zasięg pojazdu poprzez ograniczenie przyspieszenia;
– wyświetlanie indywidualnych parametrów oszczędności energii dla danego kierowcy oraz wyników innych kierowców Nissana LEAF z całego świata;
– system nagłaśniający Bose z serii Energy Efficient Series (EES) wyposażony w lżejszy głośnik niskotonowy iwzmacniacz cyfrowy w celu obniżenia poboru energii;
– cztery kamery zapewniające widok samochodu od góry w celu ułatwienia parkowania (widok 360°);
– akumulator o pojemności około 5000 razy większej od pojemności baterii w standardowym smartfonie;
– silnik wytwarzający 254 Nm momentu obrotowego – to ponad dwa razy więcej w porównaniu z modelem Lotus Elise;
– nowy wskaźnik stanu naładowania akumulatora wyświetlający również dane w formie graficznej;
– lampka diodowa na pokrywie gniazda ładowania zapewniająca lepszą widoczność nocą;
– możliwość zdalnego uruchamiania ogrzewania lub klimatyzacji za pośrednictwem aplikacji CarWings;
– funkcja „ekologicznych” tras umożliwiająca oszczędzanie energii i zwiększenie zasięgu pojazdu;
– reflektory diodowe – pięciokrotnie trwalsze niż tradycyjne żarówki halogenowe;
– czytnik RSS wczytujący wiadomości, prognozę pogody oraz inne informacje ze źródeł RSS wybranych przez użytkownika;
– fotele i układ kierowniczy zaprojektowane pod kątem preferencji użytkowników europejskich.
Każdy Nissan LEAF posiada wydajny układ przeniesienia napędu, który charakteryzuje się pionową konstrukcją i napędza silnik wielkości piłki futbolowej. Prąd dostarczany jest z akumulatora składającego się ze 192 ogniw o napięciu 380 V i łącznej masie 250 kg. Prąd zmienny pochodzi ze standardowego gniazdka domowego i następnie jest zamieniany na prąd stały, który zasila akumulator. Ogólnodostępne szybkie ładowarki podłącza się bezpośrednio do gniazda prądu stałego, umożliwiając w ten sposób naładowanie akumulatora od 0 do 80 proc. w czasie ok. 30 minut.
Akumulator umieszczony jest pod podłogą samochodu. Zmodyfikowano również pokładowy port ładowania w pojeździe. Pokrywka ładowarki jest teraz otwierana zdalnie przy pomocy kluczyka lub przełącznikiem elektrycznym (a nie mechanicznym) w kabinie.
Ładowanie za pomocą standardowego gniazdka domowego trwa do 12 godzin. Nowy program wynajmu akumulatorów, którego wprowadzenie zaplanowano na 2013 rok, pomoże obniżyć cenę, dzięki opcji dokonywania comiesięcznych płatności, zamiast konieczności zakupu akumulatora wraz z pojazdem.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.