Po nieco ponad trzech latach od stworzenia koncepcji crossovera w segmencie B, Nissan wprowadza na rynek model Juke w nowej, gruntownie zmodernizowanej odsłonie.
Dzięki dynamicznej stylistyce i zaawansowanym technologiom, model oferuje połączenie oryginalnego stylu, dobrych osiągów i bogatego wyposażenia. Przyniosło to wynik w postaci 500 000 egzemplarzy sprzedanych od początku obecności auta na rynku.
Zobacz także:
PREMIERY
Dzięki połączeniu stylistyki samochodu sportowego i SUV-a, nowy Juke pragnie kontynuować dotychczasowy sukces. Opracowano dla niego szereg modyfikacji stylistycznych, nowe silniki, nowe technologie oraz bogaty program personalizacji.
Wśród zmian należy wymienić nową stylistykę przodu i tyłu, gdzie nacisk położono zarówno na wizerunek, jak i elegancję. Nowy turbodoładowany silnik 1.2 mimo niewielkiej pojemności oferuje doskonałe osiągi przy niskim zużyciu paliwa i emisji. Zmodernizowany został też silnik 1.6 DIG-T. Interesująco wyglądają nowe obręcze kół ze stopów metali lekkich. Wewnątrz użytkownikowi oferowane jest zaawansowane wyposażenie, w tym nowy system audio, system NissanConnect najnowszej generacji, pełniący rolę interfejsu między kierowcą a pojazdem, pakiet Safety Shield, system Nissan Dynamic Control.
Otwierany, panoramiczny szklany dach jest oferowany jako opcja.
Modyfikacje bagażnika przyniosły powiększenie jego pojemności o 40 proc. (do 354 litrów) w odmianach z napędem na przednią oś, a w ramach nowego programu personalizacji Nissan Design Studio klientom zaoferowano paletę nowych kolorów oraz motywów indywidualizacji wnętrza i nadwozia.
W zakres pakietu Safety Shield w modelu Juke wchodzą następujące systemy: ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeganie o pojeździe w martwym polu (system kamer 360° – Around View Monitor – wykrywa pojazdy znajdujące się w niewidocznym w lusterku „martwym polu”) oraz ostrzeganie o poruszających się obiektach (komputer tworzy bardzo pomocny w czasie parkowania obraz pojazdu „z lotu ptaka”). Nad utrzymaniem w czystości obiektywu tylnej kamery czuwa komputer. Ewentualne zabrudzenia są usuwane przez automatyczny system spłukiwania oraz suszenia sprężonym powietrzem.
Model jest dostępny w pięciu wersjach silnikowych. Są to znane z poprzedniej generacji jednostki 1.6 94 KM i 1.6 117 KM (z przekładnią CVT) oraz 110-konny silnik wysokoprężny 1.5 dCi. Do oferty dołączyły też dwa zupełnie nowe silniki benzynowe.
Opracowany przez sojusz Renault- Nissan silnik benzynowy 1.2 DIG-T to zaawansowana turbodoładowana konstrukcja z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijająca 115 KM (85 kW) mocy i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sześciobiegowa skrzynia, mniejsza masa samego silnika, system Stop/Start oraz niższe zużycie paliwa oznaczają bardziej ekologiczną i oszczędną jazdę. Silnik 1.2 DIG-T emituje CO2 w ilości 129 g/km przy zużyciu paliwa wynoszącym 5,6 l/100 km.
Z kolei silnik benzynowy 1.6 DIG-T poddano dalszym udoskonaleniom, zwiększając wartość momentu obrotowego w zakresie poniżej 2000 obr./min. Generuje on moc 140 kW (190 KM) i już teraz spełnia wymagania normy Euro6, emitując CO2 w ilości 139 g/km w wersjach z napędem na przednią oś. Nowości w tym silniku to także wyższy współczynnik sprężania (10,5:1 zamiast dotychczasowych 9,5:1), technologie obniżające tarcie oraz układ recyrkulacji schłodzonych spalin. Jest dostępny zarówno z sześciobiegową przekładnią manualną, jak i z nową przekładnią Xtronic, towarzyszącą zaawansowanemu układowi napędu na cztery koła.
Tak jak poprzednio, Juke oferuje klientom opcjonalny napęd na wszystkie koła realizowany przez układ ALL-MODE 4×4-i. Zespół wyposażony jest także w system rozdziału momentu obrotowego, który zapobiega podsterowności i poprawia właściwości trakcyjne.
W dynamicznym pokonywaniu zakrętów pomaga zwiększenie ilości momentu obrotowego przekazywanego na tylne koło po zewnętrznej stronie łuku w celu ograniczenia podsterowności. System pracuje szybko i niezawodnie. W trakcie jazdy po łuku system zwiększa moc przekazywaną na koło zewnętrzne. Różnica wartości momentu między prawym a lewym kołem zwiększa moment skręcający, pomagając utrzymać zamierzony tor jazdy. Zawieszenie sprawdza się zarówno na szosie, jak też w terenie.
Wprowadzone zmiany i rozszerzenie oferty mają spowodować przyspieszenie tempa wzrostu sprzedaży modelu Juke jako drugiego pod względem popularności w portfolio marki w Europie, pomagając mu powtórzyć spektakularne sukcesy starszego brata – Nissana Qashqai. Wszystkie egzemplarze Nissana Juke sprzedawane w Europie są produkowane na tym kontynencie, a dokładnie w niezwykle wydajnej fabryce Nissana w Sunderland.
Ważną kwestią dla Nissana jest fakt, że dla dużej grupy nabywców Juke jest pierwszym samochodem tej marki. Aż 82 proc. sprzedaży trafia do osób, które wcześniej nie jeździły Nissanami, co oznacza, że Juke nie tylko najskuteczniej przekonuje do marki dotychczasowych klientów konkurencji, ale z powodzeniem wyprzedza pod tym względem średnią w segmencie B. Ponadto wielu nowych właścicieli modelu Juke przesiada się do niego z większych samochodów.
Sprzedaż nowego Juke w Europie rozpocznie się latem bieżącego roku.