NISSAN: NOWY JUKE NISMO RS W SPRZEDAŻY (CENA)

Niss_junismo_1jpg

Nadszedł czas na polska premierę najbardziej sportowego Nissana Juke w historii tego modelu. Właśnie wjechał od do salonów.

Dzięki lepszym osiągom, bardziej sportowo zestrojonemu zawieszeniu, mocniejszym hamulcom oraz dodatkowemu wyposażeniu, nowy Juke NISMO RS jest jeszcze bardziej ekstremalną wersją kompaktowego crossovera.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Jak każdy model NISMO, również Juke NISMO RS oferuje prawdziwie sportowe osiągi i właściwości jezdne w aucie przeznaczonym do eksploatacji na drogach publicznych. Jest wyposażony w benzynowy silnik 1.6 DIG-T rozwijający moc 218 KM (160 kW). W odmianie z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów jednostka opracowana z wykorzystaniem ogromnego doświadczenia w światowym sporcie samochodowym generuje 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego (30 Nm więcej w porównaniu z poprzednim modelem).

niss-junismo2

W celu zagwarantowania, że zawieszenie skutecznie przeniesie dodatkowy zapas momentu na drogę, w wersjach 2WD na przedniej, napędzanej osi zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

W egzemplarzach z napędem na cztery koła w standardzie oferowany jest zaawansowany system rozdziału momentu obrotowego – Torque Vectoring System. Moment obrotowy o wartości 250 Nm przenoszony jest na nawierzchnię za pomocą przekładni Xtronic. Pojazdy ze skrzynią Xtronic są standardowo wyposażone w zamontowane przy kierownicy łopatki służące do sterowania skrzynią podczas jej pracy w ośmiostopniowym trybie manualnym.

Pozostałe udoskonalenia Nissana Juke NISMO RS, towarzyszące silnikowi o zwiększonych osiągach, to wzmocnienia nadwozia w strategicznych strefach, jeszcze bardziej poprawiające jego sztywność skrętną, oraz mocniejsze hamulce z większym tarczami. Dopełnieniem podrasowanej dynamiki jest zawieszenie: zmienione zostały nastawy sprężyn i amortyzatorów.

niss-junismo3

Cena podstawowej wersji Nissana Juke NISMO RS (z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów) na rynku polskim to 104 100 zł. Cena ta zawiera lakier metalizowany, który w tym modelu oferowany jest jako wyposażenie standardowe (do wyboru jest biały perłowy, srebrny oraz czarny). Wyposażenie dodatkowe, dostępne za dopłatą, to sportowe fotele Recaro oraz pakiet technologiczny, zawierający reflektory ksenonowe, system kamer 360° oraz zestaw systemów bezpieczeństwa Safety Shield.

Historia NISMO sięga lat 30. XX wieku, kiedy to grupa niezależnych inżynierów zafascynowanych sportem samochodowym w czasie wolnym od pracy zbudowała samochód wyścigowy na bazie zwykłego auta osobowego. W 2015 r. Nissan wystawi do rywalizacji w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA swoją nową broń, GT-R LM NISMO. Będzie to powrót marki do prestiżowej klasy LM P1 w 24‑godzinnym wyścigu w Le Mans.

niss-junismo4