Nowy Nissan GT-R NISMO z roku modelowego 2017 zadebiutował na słynnym torze Nürburgring – jednym z najdłuższych i najtrudniejszych obiektów tego typu na świecie.
To właśnie w tym miejscu dopracowywano i ulepszano z powodzeniem także osiągi modelu Nissan GT‑R. Podobnie jak standardowy model, również mocniejsza wersja otrzymała odświeżoną stylistykę przodu, podkreśloną nowym zderzakiem.
Zobacz także:
NISSAN: GT-R 2017 – NOWY WYMIAR OSIĄGÓW I KOMFORTU
W celu usprawnienia chłodzenia wyjątkowo mocnego silnika ciemna chromowana krata wlotu powietrza z motywem litery V została powiększona w sposób umożliwiający przepływ większej ilości powietrza bez uszczerbku dla parametrów aerodynamicznych nadwozia. Nowa, znacznie wzmocniona maska silnika nie odkształca się nawet przy ekstremalnych prędkościach. W przeciwieństwie do standardowego modelu przedni zderzak NISMO jest wykonany z włókna węglowego.
Z precyzją charakterystyczną dla japońskiej rzemieślniczej tradycji TAKUMI kolejne warstwy tego materiału są nakładane na siebie aż do uzyskania optymalnej sztywności. Elementy aerodynamiczne zostały zaprojektowane pod kątem poprawy przepływu powietrza wokół samochodu i wytworzenia znacznej siły dociskającej, a jednocześnie skierowania strumienia powietrza wokół nadkoli. Nowy kształt samochodu wytwarza większą całkowitą siłę dociskającą.
Zastosowano również odświeżony wystrój wnętrza. Zmodyfikowaną deskę rozdzielczą, kierownicę i środkowy podłokietnik pokryto wysokiej jakości skórą Alcantara. Układ centralnej części deski rozdzielczej został udoskonalony i uproszczony, a liczbę przełączników zintegrowanej nawigacji i radia zredukowano z 27 w poprzednim modelu do zaledwie 11. Ponadto wprowadzono duży, 8‑calowy ekran dotykowy, z większymi ikonami.
Nowy panel sterowania z wyświetlaczem umieszczony w wykonanej z włókna węglowego konsoli środkowej można łatwo obsługiwać bez dotykania ekranu. Jest to szczególnie przydatne podczas jazdy z dużą prędkością. Kubełkowe fotele Recaro z włókna węglowego, pokryte skórzaną tapicerką ze wstawkami z czerwonej Alcantary, są dostępne wyłącznie w GT‑R NISMO.
Poprawa parametrów napędu na wszystkie koła to częściowo zasługa znacznie sztywniejszego nadwozia. Usztywniona konstrukcja umożliwiła modyfikację charakterystyki amortyzatorów, sprężyn i stabilizatorów, co w połączeniu ze zwiększoną siłą dociskającą. Potwierdzają to krótsze czasy pokonywania slalomu i zakrętów.
Amortyzatory Bilstein DampTronic z możliwością regulacji przez kierowcę, wykorzystujące dane z układów i systemów monitorujących parametry jazdy w celu zastosowania odpowiedniej siły tłumienia, zapewniają precyzyjniejsza jazdę autem z imponującej mocy silnikiem 3.8 V6 z podwójnym turbodoładowaniem (441 kW/600 KM).
Silnik oznaczony symbolem VR38DETT, jest owocem doświadczenia zdobytego przez NISMO w wyścigach samochodowych na całym świecie. Jednostka współpracująca z 6‑biegową dwusprzęgłową przekładnią jest wyposażona w dwie turbosprężarki o dużej przepustowości i średnicy – takie same, jak w samochodach startujących w wyścigach klasy GT3. Każdy egzemplarz montowany jest ręcznie. Z przodu każdego silnika umieszczana jest aluminiowa płytka z nazwiskiem specjalisty, który go wykonał.
Mimo potężnej mocy nowe, sportowe auto charakteryzuje się lepszą stabilnością w porównaniu z poprzednikiem. Oczywiście posiada wszystkie systemy wspomagania kierowcy.
– W GT‑R NISMO najważniejsze jest to, co symbolizuje litera „R” w jego nazwie – bo właśnie na torze wyścigowym ten samochód dostarcza najwięcej emocji i mocnych wrażeń. Jeżeli przyjąć za punkt wyjścia model GT‑R z roku modelowego 2017, to nowa wersja NISMO stanowi jego wyższy poziom rozwoju, nie tylko pod względem osiągów, ale także ogólnego wrażenia i prestiżu – powiedział Hiroshi Tamura, główny specjalista ds. produktu.
Nissan GT-R NISMO 2017 jest dostępny w pięciu kolorach. Samochód jest produkowany w Japonii, przy czym ręczny montaż silników odbywa się w Jokohamie, a finalny montaż pojazdu – w Tochigi.