NISSAN: NOWY FLAGOWY 370Z NISMO UJAWNIONY

N 2_99644_1_5

N370Z Nismo zaprezentowany na specjalnym pokazie dla gości Nissan Live w Barcelonie to flagowa wersja „zetki”. Standardowe 328 KM w 370Z zwiększono do 344 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł z 363 Nm do 371 Nm.

Po tych zabiegach poprawiła się elastyczność silnika w całym zakresie obrotów, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi tylko 5,2 sekundy (wartość może ulec zmianie po homologacji).


Zobacz także:
ROZMAITOŚCI


Modyfikacje Nismo pod maską nigdy nie ograniczają się do zwiększenia mocy. Wprowadzane zmiany mają służyć przede wszystkim podniesieniu przyjemności z prowadzenia pojazdu dzięki pakietowi istotnych modernizacji.

370Z Nismo dostępny tylko jako coupe z sześciobiegową skrzynią manualną został poddany gruntowym modyfikacjom od strony technicznej i estetycznej. Wersja 370Z Nismo przeznaczona na rynek północnoamerykański i japoński jest już w sprzedaży, natomiast dla Europy przygotowano osobną specyfikację dostosowaną do europejskich dróg i upodobań entuzjastów motoryzacji.

Słynący z bardzo dobrej dynamiki i znakomitych właściwości jezdnych tylnonapędowy 370Z w wersji Nismo dostarcza jeszcze większych wrażeń. Kierowcy docenią wciskające w fotel przyspieszenie i doskonałą stabilność przy dużych prędkościach.

W celu poprawy charakterystyki hamulców inżynierowie Nismo zastosowali przewody hamulcowe o podwyższonej sztywności oraz wyczynowy płyn hamulcowy z R35 GTR. Niesamowity odgłos silnika V6 został podkreślony i wzmocniony specjalnym układem wydechowym.

N 3_99651_1_5

Niepowtarzalna estetyka „zetki” Nismo to zasługa udoskonaleń aerodynamicznych. Podobnie jak w Juke Nismo każda zmiana w stosunku do standardowego 370Z jest starannie przemyślana i oparta na doświadczeniach Nismo ze sportu samochodowego.

Przód auta prezentuje się bardziej agresywnie, a jednocześnie poprawia przepływ powietrza pod podwoziem, co zapewnia lepszą stabilność przy dużych prędkościach i w zakrętach. Dodatkowej sile dociskającej towarzyszą gruntownie przeprojektowane nastawy zawieszenia i podwozia, zwiększające stabilność i dynamikę na szosie i na torze.

Charakterystycznym detalem stylizacji Nismo jest czerwona linia z przodu i z tyłu nadwozia. Samochód jest wyposażony w 19-calowe aluminiowe obręcze kół z wyczynowymi oponami oraz sportowe czerwone zaciski hamulcowe. Nowy tylny spojler poprawia nie tylko wygląd, ale i parametry aerodynamiczne.

Wnętrze 370Z o sportowym klimacie jeszcze bardziej podporządkowano potrzebom kierowcy. Podobne jak w Juke Nismo na wykończonym alcantarą kole kierownicy czerwonym kolorem zaznaczono centralne położenie. Sportowe fotele są w pełni regulowane elektrycznie. Elementem sportowego wykończenia tapicerki są naszywane emblematy Nismo.

Nissan 370Z Nismo wyznacza nowy standard dla dynamicznych możliwości „zetek”. Model będzie dostępny na głównych rynkach europejskich od czerwca 2013 roku, a pełne dane techniczne oraz ceny zostaną opublikowane bliżej terminu premiery rynkowej.

N4_jehdy_yed

Fot. (więcej zdjęć): wot.motortrend.com.