NISSAN: NOWE ZESPOŁY NAPĘDOWE Z SILNIKAMI DIESLA

niss-silni1

Nissan wprowadza cztery zupełnie nowe zespoły napędowe z silnikami wysokoprężnymi w modelu Qashqai. Motor wysokoprężny 1.7 dCi 150 KM zapewnia osiągi przy niskim zużyciu paliwa.

Drugi diesel znajduje się w ofercie obok niedawno zmodernizowanego silnika 1.5 dCi 115 KM.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Qashqai z silnikami Diesla jest dostępny z przekładnią manualną oraz z przekładniami automatycznymi (Xtronic i DCT) i napędem na jedną oś lub na cztery koła. Wszystkie nowe zespoły napędowe w crossoverze Qashqai spełniają najnowszą normę emisji spalin Euro 6d‑Temp.

nissan-silni2

Flagową jednostką w nowej ofercie jest zupełnie nowy silnik 1.7 dCi. Rozwija on 150 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego. Większy silnik, dysponujący wyższą mocą (+35 KM) i większym momentem obrotowym (+80 Nm) w porównaniu ze zmodyfikowanym niedawno dieslem 1.5, oferuje elastyczność i wyższy komfort prowadzenia dzięki lepszemu przyspieszeniu pozwalającemu na szybsze i bezpieczniejsze wyprzedzanie.

W nowym silniku wysokoprężnym 1.7 dCi Nissana zastosowano wiele technicznych nowinek zapewniających optymalne osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Są to między innymi:
– turbosprężarka o zmiennej geometrii i optymalnej wydajności w całym zakresie prędkości obrotowej;
– pompa oleju o zmiennym wydatku, przyczyniająca się do obniżenia zużycia paliwa;
– udoskonalony układ recyrkulacji spalin, ograniczający emisję tlenków azotu (NOx).

niss-silni6

Chłodzenie powietrza doładowującego cieczą jest zintegrowane z kolektorem dolotowym. Takie rozwiązanie obniża temperaturę powietrza i ciśnienie w cylindrze, co przekłada się na poprawę wydajności procesu spalania. System selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) wykorzystuje czynnik AdBlue do ograniczenia emisji NOx.

Nowy diesel 1.7 w modelu Qashqai jest dostępny z trzema wariantami zespołów napędowych: z sześciobiegową przekładnią manualną i napędem 2WD lub 4WD oraz z przekładnią Xtronic i napędem 4WD.

W skład czwartego z odświeżonych wysokoprężnych zespołów napędowych w modelu Qashqai wchodzi siedmiostopniowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa DCT oraz niedawno zmodernizowany silnik 1.5 dCi o mocy 115 KM. Skrzynia DCT zapewnia sportowe i bardziej bezpośrednie wrażenia dynamiczne, w tym lepsze przyspieszenie przy ruszaniu oraz bardziej płynne przekazywanie mocy. Elektryczne chłodzenie oraz elektromechaniczne załączanie biegów przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa.

niss-silni3

Oferta na polski rynek zostanie ogłoszona w przyszłym miesiącu.

Ofertę silników Diesla w Nissanie Qashqai uzupełnia jednostka 1.5 dCi o mocy 115 KM skojarzona z sześciobiegową przekładnią manualną. Silnik wrócił do oferty w 2018 roku. W porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się on wyższą wydajnością, niższą emisją CO2, wyższą mocą oraz zastosowaniem funkcji overboost, która pozwala na chwilowe zwiększanie momentu obrotowego o 25 Nm.

Nissan Qashqai jest również dostępny z zupełnie nową gamą trzech zespołów napędowych opartych na silnikach benzynowych, wprowadzonych do sprzedaży także w 2018 roku. Silniki 1.3 rozwijają moc 140 lub 160 KM i współpracują z sześciobiegową przekładnią manualną. 160‑konny silnik benzynowy jest oferowany także z siedmiostopniowym automatem DCT.

Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji Qashqai w 2007 roku sprzedano go w liczbie około 2,5 miliona egzemplarzy.

niss-silni4