Korzystając z igrzysk olimpijskich, Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki – model NV200 London Taxi – skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu.
NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem mniej CO2 w porównaniu z obecnymi taksówkami i tym samym doskonale pasuje do ogłoszonej przez burmistrza Borisa Johnsona strategii, mającej zapewnić londyńczykom czyste powietrze. Co więcej, przewiduje się też, że w brytyjskiej stolicy zostanie poddany próbom całkowicie elektryczny model e-NV200. Burmistrz dołączył do organizacji osób niepełnosprawnych i wpływowego Londyńskiego Stowarzyszenia Taksówkarzy, popierających wprowadzenie Nissan NV London Taxi.
Model NV200 w wersji taksówkarskiej został już zaprezentowany w Tokio, Nowy Jork zaś wybrał go jako jedyną „taksówkę przyszłości”. NV200 London Taxi dołącza do fascynującej wizji Nissana, specjalnie stworzonej dla świata taksówek.
Punktem wyjścia w pracy projektantów było wnętrze auta, które ma zapewniać wygodę pasażerom, kierowcom, a nawet innym użytkownikom drogi – w efekcie NV200 London Taxi jest sprawniejszy i lepiej uwzględnia wymagania ochrony środowiska niż obecne modele londyńskich taksówek, zarazem zaś jest od nich bardziej komfortowy, bardziej przestrzenny i przyjaźniejszy dla pasażera. Szczególną uwagę zwrócono też na ułatwienia dla osób mających trudności z poruszaniem się.
Nissan NV200 London Taxi wygodnie pomieści pięciu dorosłych pasażerów – trzech na tylnej kanapie i dwóch na składanych siedzeniach, ustawionych tyłem do kierunku jazdy. Przedni fotel pasażera został usunięty, by zrobić miejsce na bagaż. Taksówka wyróżnia się przesuwnymi drzwiami pasażerskimi, dającymi się łatwo otwierać i zamykać.
Przewiduje się, że dieslowska wersja Nissana NV200 London Taxi będzie tańsza od nowego TX4, będącego obecnie na wyposażeniu London Taxi Company, i będzie można ją kupić u wyznaczonego „specjalnego” dealera Nissana.
Przewiduje się, że pod koniec tego roku Nissan NV200 otrzyma pełny certyfikat London Taxi, po uprzednim przejściu badań końcowych, obejmujących również próby zderzeniowe.
Nissan NV200 London Taxi – ane techniczne
– rozstaw osi: 2,72 m;
– wysokość: 1,86 m;
– długość: 4,4 m;
– szerokość bez lusterek: 1,89 m;
– szerokość z lusterkami: 2,1 m;
– promień skrętu: 7,6 m;
– pojemność skokowa silnika: 1,5 l;
– liczba cylindrów: 4;
– szacunkowe zużycie paliwa w cyklu mieszanym 14MY: 5,3 l/100 km;
– moc silnika: 89 KM /66 kW;
– moment obrotowy (lb-ft/Nm): zostanie podany;
– emisja CO2: 138 g;
– NOx: 0,22;
– cząstki stałe: 0,016;
– oś napędzana: przednia.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.