Nissan planuje wprowadzić nową koncepcję sprzedaży detalicznej w placówkach dealerskich na całym świecie, aby poprawić obsługę i zapewnić spójne w skali globalnej doświadczenie kontaktu z marką.
Firma odpowiada w ten sposób także na zróżnicowanie swoich użytkowników pod względem oczekiwań i stylu życia.
Zobacz także:
Wszystkie placówki dealerskie Nissana będą zachęcane do dostosowania się do nowej koncepcji sprzedaży detalicznej, czyli NRC (Nissan Retail Concept). Jej założenia dotyczą między innymi stylistyki i wystroju obiektów, procedur obsługi i otoczenia cyfrowego. Stosowne zmiany wprowadziło już ponad 400 placówek dealerskich w 30 krajach. Nissan zamierza wdrożyć NRC w ponad 9000 placówek dealerskich w ponad 170 krajach do końca roku obrachunkowego 2022.
Obiekty dealerskie objęte zmianą wyróżniają się nowymi elementami stylistyki i wystroju, takimi jak elewacja z charakterystycznym logo Nissana na czerwonym tle czy elegancka strefa wydań pojazdów, która zapewnia odpowiednią oprawę tego ważnego wydarzenia, jakim jest odbiór samochodu przez klienta.
Cyfrowy konfigurator samochodów umożliwi klientom zapoznanie się z ofertą modeli Nissana, a tablety dostępne u sprzedawców pozwolą im śledzić proces obsługi. NRC obejmuje także inne istotne elementy, takie jak Nissan Intelligent Mobility, samochody elektryczne, lekkie pojazdy użytkowe oraz wyczynową markę NISMO.
Koncepcja NRC jest wdrażana w Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Od początku bieżącego roku obrachunkowego Nissan przeprowadza renowację placówek dealerskich w Japonii, gdzie wprowadzaniu NRC będzie towarzyszyć optymalizacja sieci dealerskiej.
– Relacje między dealerami a klientami zmieniają się, zaś klienci oczekują większej cyfryzacji i bardziej zindywidualizowanych doświadczeń. Nissan z dumą wprowadza nową koncepcję sprzedaży detalicznej, która zapewni klientom fascynujące i zróżnicowane doświadczenie na całym świecie. Koncepcja sprzedaży detalicznej Nissana przyczyni się do poprawy doświadczenia klienta w każdym aspekcie, od chwili przybycia do placówki dealerskiej Nissana do wyjazdu z niej nowo zakupionym samochodem — powiedział Daniele Schillaci, wiceprezes ds. globalnego marketingu i sprzedaży w firmie Nissan.
Obecnie w Polsce 16 proc. salonów jest zgodnych z nowym wyzwaniem producenta. W ciągu najbliższych czterech lat NRC zostanie wdrożone we wszystkich placówkach w naszym kraju.