Nissan opracował nową koncepcję sprzedaży detalicznej. Obecnie zgodnie z jej standardami działa już ponad 1000 placówek na świecie.
Badania pokazują, że większość nabywców rozpoczyna proces zakupu samochodu w Internecie, wybierając markę, model i cenę jeszcze przed wizytą u dealera.
Zobacz także:
Tym samym znacznie, aby dostosować się do nowych wymagań i nawyków konsumentów, zredukowana została liczba wizyt w salonach.
Celem nowej koncepcji sprzedaży detalicznej Nissana – Nissan Retail Concept – jest poprawa obsługi w punktach sprzedaży poprzez zastosowanie nowych standardów oraz wykorzystywanie możliwości stworzonych przez technologię cyfrową.
Pozwala to z jednej strony na rezygnację ze sformalizowanych, statycznych salonów na rzecz otwartych i dynamicznych przestrzeni, a z drugiej – umożliwia łączenie doświadczeń online i offline podczas wizyty w salonie. Chodzi o przekazanie klientom pełnej kontroli nad procesem zakupu przy wsparciu ze strony doradców i ekspertów ze strony dealera.
Od momentu wprowadzenia w życie tej koncepcji w 2017 roku, już ponad 1000 punktów dealerskich w 40 krajach przekształciło się w placówki zgodne z jej standardami. Globalnie Nissan planuje wdrożyć NRC w ponad 9 000 przedstawicielstw handlowych w ponad 170 krajach do końca roku rozrachunkowego 2022.
Obiekty dealerskie działające według nowej koncepcji sprzedaży detalicznej Nissana wyróżniają się elementami stylistyki i wystroju, takimi jak np. elewacja z charakterystycznym logo Nissana na czerwonym tle czy elegancka strefa wydań pojazdów, która zapewnia odpowiednią oprawę tego ważnego wydarzenia, jakim niewątpliwie jest odbiór samochodu. Cyfrowy konfigurator samochodów umożliwia zapoznanie się z ofertą modeli marki.
Obecnie w Polsce jest 15 salonów zgodnych z nową koncepcją sprzedaży detalicznej Nissana, a do końca bieżącego roku rozrachunkowego przybędzie kolejnych 10.
Równolegle producent rozpoczął pilotażowy projekt Nissan City Hub, w ramach którego cyfrowy ekosystem łączy się z atrakcyjnym sklepem koncepcyjnym. Tym samym powstał nowy filar przyszłej strategii dystrybucji detalicznej koncernu, wyznaczający kierunek ekspansji nowej wizji sprzedaży w największych metropoliach.