Nissan potwierdził swoją globalną ekspansję w zakresie udziału w sportach samochodowych w 2013 roku, którym zarządzać będzie Nismo, oddział firmy dedykowany samochodom wyczynowym i sportom motorowym.
Podczas otwarcia nowej światowej siedziby i centrum rozwoju Nismo w pobliżu japońskiej Jokohamy prezes Nissana, Carlos Ghosn, zadeklarował powrót Nissana do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2014 roku, podając nawet numer garażu podczas wyścigu – 56.
Zobacz także:
SPORT
Nissana podczas wyścigu 24h Le Mans będzie rozwijać swoje innowacyjne koncepcje reprezentowane przez zupełnie nowy samochód wyścigowy z technologią elektryczną. Testowana będzie nowa technologia napędowa, a organizacje takie, jak Automobile Club de l’Ouest (ACO) oraz Federation Internationale de l’Automobile (FIA) otrzymają dane umożliwiające wszystkim zainteresowanym ocenę zastosowania tej przełomowej technologii przed potencjalnym powrotem do klasy LMP1 w przyszłości.
– Powrócimy na tor w Le Mans z samochodem, który będzie materiałem do testów w najtrudniejszych warunkach, zarówno dla technologii stosowanych w modelach seryjnych, jak i dla technologii elektrycznych pojazdów wyścigowych – powiedział Carlos Ghosn.
Firma skoncentruje się na innowacjach, kontynuując rozwój w duchu modelu DeltaWing, eksperymentalnego pojazdu, który wziął udział w zeszłorocznym wyścigu Le Mans. Nissan wystawi do wyścigu bardziej tradycyjną jednostkę. Lista zgłoszeń do wyścigu Le Mans na 2013 rok obejmuje 17 samochodów z jednostką napędową Nissan Nismo V8 VK45DE, co stanowi największą liczbę zgłoszeń silników od jednego producenta w ciągu ostatnich 15 lat w klasie LMP2. Wszystkie pojazdy z silnikami Nissana pod maską będą oznaczone logo „powered by Nissan Nismo”.
Atak GT-R
Jeden z głównych programów udziału Nissana w sportach samochodowych koncentruje się na opracowanych przez Nismo wariantach flagowego modelu sportowego GT-R, przeznaczonych zarówno dla zespołów fabrycznych, jak i prywatnych.
W ramach przygotowań do sezonu 2013 Nissan GT-R Nismo GT3 został jeszcze bardziej udoskonalony w oparciu o rozwiązania sprawdzone w poprzednim roku, a flagowa wersja opracowana przez Nismo, GT-R GT500, po raz kolejny weźmie udział w zmaganiach z serii SUPER GT. W rywalizacji wezmą udział cztery Nissany z silnikiem V8 o pojemności 3,4 litra pod maską.
GT-R GT500 w wersji na 2013 rok zyskał następujące modyfikacje:
1) Aerodynamika: W połowie zeszłego sezonu tylna część pojazdu została poddana znaczącym zmianom, co okazało się przełomowym rozwiązaniem dla GT-R. Udało nam się utrzymać ekstremalny poziom siły dociskającej przy jednoczesnym ogromnym obniżeniu wartości współczynnika oporu powietrza dzięki zastosowaniu „zębów rekina” i modyfikacjom podwozia. Podczas testów kierowcy bardzo chwalili efekty wprowadzonych zmian.
2) Silnik: Silnik V8 VRH34B o pojemności 3,4 litra będzie wykorzystywany przez trzeci sezon z rzędu. Będziemy starać się nie tylko stale maksymalizować moc silnika, ale również i jego elastyczność, poprzez wprowadzenie modyfikacji do charakterystyki jego pracy i momentu obrotowego, tak aby dopasować go do specyfiki poszczególnych torów. Zajmiemy się również kwestią zużycia paliwa poprzez zmniejszenie tarcia ruchomych elementów jednostki napędowej.
Kunihiko Kakimoto nadal będzie szefem zespołów jeżdżących Nissanami GT-R GT500.
Klasa GT300 w serii SUPER GT
W klasie Super GT GT300 wystawiany jest Nissan GT-R Nismo GT3. Model przygotowany na 2013 rok posiada większą moc i wytrzymałość oraz udoskonalony rozkład siły hamowania oraz zoptymalizowane parametry aerodynamiczne. Zawieszenie również zostało dostrojone pod kątem dopasowania do lepszych parametrów aerodynamicznych, a długość przełożeń jest obecnie dostosowywana do większej mocy silnika.
Super Taikyu
W serii Super Taikyu udział weźmie jeden Nissan GT-R Nismo GT3 oraz sześć egzemplarzy Fairlady Z. Ekipa Three Bond Nissan Jidousha- Daigakkou GT-R jest efektem partnerstwa pomiędzy Nissan Jidousha- daigakkou (technicznej uczelni Nissana) i zespołu Kondo Racing. Studenci Nissan Jidousha- Daigakkou uczestniczą w programie wyścigowym w ramach zajęć na uczelni.
Program szkolenia kierowców (Japonia)
Nissan nadal będzie wspierać kierowców. Katsumasa Chiyo i Daiki Sasaki będą konkurować w klasie GT300 Super GT. Mitsunori Takaboshi weźmie udział w mistrzostwach Japońskiej Formuły 3, a Kiyoto Fujinami pojedzie w Formula Challenge Japan.
Powrót do Australii
W Australii w skład zespołu fabrycznego koncernu na 2013 rok wejdą cztery nowe supersamochody Altima V8, dzięki którym marka powróci na australijską arenę automobilizmu – gdzie odniosła niektóre ze swoich najbardziej spektakularnych sukcesów.
Nissany Altima w barwach wiodącego dostawcy zabezpieczeń internetowych, Norton by Symantec, prowadzone będą przez Jamesa Moffata i Michaela Caruso, natomiast znajome kolory giganta branży alkoholowej, marki Jack Daniel’s będzie można zobaczyć na pozostałych dwóch Nissanach Altima, prowadzonych przez Todda Kelly’ego oraz Ricka Kelly’ego.
Po raz ostatni Nissan wziął udział w wyścigach znanych wtedy pod nazwą Australian Touring Car Championship w 1992 roku, a tegoroczny powrót do automobilizmu australijskiego jest elementem programu premiery nowego Nissana Altima, zaplanowanej na ten rok w Australii.
GT Academy
Program szkoleniowy GT Academy to rozwiązanie, w którym przestrzeń wirtualna przeplata się z rzeczywistością. W ciągu czterech sezonów działalności wielu utalentowanych graczy zostało prawdziwymi gwiazdami wyścigów w realnym świecie.
Oparty na grze Gran Turismo5 na PlayStation3, program umożliwia jazdę wybranymi modelami wirtualnych Nissanów po wielu torach. Tylko w zeszłym roku przejechano ponad 500 milionów mil podczas wirtualnych jazd próbnych samochodami Nissana, w tym również Nissanem Leaf, a miliony widzów w ponad 160 krajach oglądało niesamowite programy telewizyjne śledzące poczynania uczestników GT Academy od PlayStation do prawdziwego podium.
Zwycięstwo w GT Academy jest przepustką do kariery w światowych sportach samochodowych. W 2013 roku świeżo upieczeni absolwenci programu wystąpią w Blancpain Endurance Series za kierownicą dwóch Nissanów GT-R Nismo GT3. Czterej szczęśliwcy, którzy w 2012 roku zwyciężyli w zmaganiach to Wolfgang Reip (pochodzący z Belgii zwycięzca w Europie), Mark Shulzhitskiy (zwycięzca w Rosji), Peter Pyzera (zwycięzca w Niemczech) oraz Steve Doherty (zwycięzca w USA).
Nissan weźmie również udział w odnowionej formule FIA GT, wystawiając w niej Nissana GT-R Nismo GT3, po tym jak zgłoszenie koncernu w brytyjskich mistrzostwach GT Championship zostało odrzucone ze względu na to, że samochód był „zbyt szybki”.
oraz globalny lider licznych programów udziału w wyścigach realizowanych przez firmę, powiedział: „
– Dla Nissana udział w sportach samochodowych jest kluczowym elementem budowania pozycji naszej marki w skali globalnej. Naszym celem jest zapewnienie fanom automobilizmu dostępu do naszych innowacyjnych i emocjonujących programów udziału w wyścigach, od V8 Supercars po SUPER GT w Japonii, a także do globalnego programu GT Academy – powiedział Darren Cox, globalny dyrektor ds. sportów samochodowych w Nissanie.
Nismo to zespół wzmocniony niedawnym otwarciem nowej siedziby, odpowiedzialny w skali ogólnoświatowej za nową gamę „cywilnych” modeli aut sportowych. Aktualnie gama składa się z Nissana Juke Nismo i 370Z Nismo. Trwają prace nad nowym supersamochodem GT-R Nismo, który stanie się flagowym modelem sportowym w ofercie seryjnych samochodów Nismo.
– Nismo jest kluczowym elementem globalnej strategii samochodów seryjnych i wyścigowych Nissana na przyszłość. Jestem pewien, że szybko uda nam się przekształcić tę nazwę w ekskluzywną markę wyczynową Nissana. Po raz pierwszy nasz zespół będzie pracował pod jednym dachem – stwierdził Prezes Nismo, Shoichi Miyatani.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.