NISSAN NA ROLEX MONTEREY MOTORSPORTS REUNION

Nissan-pp1

Nissan został pierwszą japońską firmą motoryzacyjną wyróżnioną tytułem marki honorowej podczas imprezy Rolex Monterey Motorsports Reunion na torze wyścigowym WeatherTech w Laguna Seca.

RMMR, wydarzenie odbywające się każdego roku podczas Tygodnia Samochodowego, którego częścią jest cieszący się światową renomą konkurs Pebble Beach Concours d’Elegance, jest jedną z najbardziej prestiżowych imprez klasycznych samochodów wyścigowych w Ameryce Północnej.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

SPORT


 

Przez ostatnie 50 lat Nissan (i Datsun) zwyciężył w ponad 100 mistrzostwach krajowych Sports Car Club of America (SCCA) i ponad 200 wyścigach zawodów International Motor Sports Association (IMSA) w USA.

Nissan-pp2

– Od czasu pierwszego zwycięstwa Nissana w wyścigach w 1936 roku w Tokio Datsunem NL-75 wyposażonym w turbosprężarkę, sport samochodowy jest jednym z podstawowych elementów sukcesu firmy – wyznaczając nowe granice dla człowieka i maszyny, stymulując ambicje, wzbudzając pasję i realizując niestrudzone dążenie do zwycięstwa – a wszystko to trwa po dziś dzień. Dla innych chłodna mgła nad zatoką i pokryte rosą murawy Pebble Beach tworzą idealne tło dla pięknie odrestaurowanych samochodów, lecz Nissan jest marką, która czuje się doskonale, spędzając ten tydzień na pokonywaniu słynnego ‘korkociągu’ na torze Laguna Seca – powiedział Alfonso Albaisa, globalny wiceprezes ds. projektowania w firmie Nissan.

W tym roku do rywalizacji na torze podczas RMMR zgłoszono ponad 50 samochodów wyścigowych Nissan/ Datsun. Wśród uczestników należy wymienić mistrza IMSA Steve’a Millena w jego Daytonie i Nissanie 300ZX Turbo, który zwyciężył w Le Mans oraz zaliczanego do rajdowego panteonu sław Johna Mortona jadącego Datsunem 240Z BRE.

Nissan-pp3

Aktor i kolekcjoner klasyków Adam Carolla startował swoim Nissanem 300ZX Turbo z organizowanych przez SCCA krajowych mistrzostw klasy GT-1, którym kiedyś ścigał się Paul Newman.

– Rolex Monterey Motorsports Reunion uhonorował wiele legendarnych marek przesiąkniętych historią wyścigów samochodowych od początków tej imprezy w 1974 roku. Nigdy przedtem nie został w ten sposób uhonorowany żaden japoński producent samochodów. Chcieliśmy zmienić tę praktykę, wyróżniając Nissana i Datsuna, ponieważ te marki mają międzynarodowy wydźwięk i mogą się poszczycić długim rodowodem w wyścigach samochodowych. Czuliśmy, że nadszedł czas, by wyróżnić i uhonorować markę Nissan za jej przeszłość, teraźniejszość i przyszłość – powiedział Barry Toepke, wiceprezes ds. komunikacji i wyścigów samochodów historycznych w WeatherTech Raceway Laguna Seca.

Nissan-pp4

Na padoku nie zabrakło różnych historycznych Nissanów, w tym oryginalnego Datsuna 510 BRE, którym John Morton pojechał w 1971 i 1972 po tytuły SCCA, ZX-Turbo GTP, w którym Geoff Brabham osiągnął osiem kolejnych zwycięstw i mistrzostwo International Motor Sports Association (IMSA) w 1988 roku oraz czterokrotnego zwycięzcę wyścigów serii SCCA C w klasie samochodów produkcyjnych – Datsuna 240Z Boba Sharpa.

Nissan North America zgromadził specjalną kolekcję 14 samochodów w na ekspozycji w swoim padoku, z których trzy debiutowały w USA: zdobywca Grand Prix Japonii 1969 Nissan R382, jedyny w swoim rodzaju samochód seryjny marki R390 GT1 oraz właśnie wprowadzony GT-R50 by Italdesign.

Nissan-pp5

– Po mocnym wejściu na Festiwalu Szybkości w Goodwood nie mogłem sobie wyobrazić lepszego miejsca niż Laguna Seca na północnoamerykański debiut GT-R50 by Italdesign. Tydzień Samochodowy w Monterey to szczególne miejsce i czas dla samochodowych pasjonatów, kolekcjonerów i marzycieli.”” – powiedział Albaisa.

Nissan Intelligent Mobility – wizja marki przewidująca wprowadzanie na rynek nowych technologii prezentowana była w postaci modelu Altima 2019 i Nissana LEAF 2018 z funkcją ProPILOT Assist oraz nowego samochodu Formuły E Nissana, który jest zapowiedzią kolejnej generacji samochodów sportowych producenta.

Nissan-pp6