Co dziesiąty crossover zarejestrowany w Polsce w pierwszych czterech miesiącach 2018 roku to Nissan. Japoński producent odnotował 36,4 procent wzrostu sprzedaży w segmencie w porównywaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Marka nie tylko utrzymuje pozycję lidera wśród crossoverów, ale też stale zwiększa sprzedaż flagowego Nissana Qashqai.
Zobacz także:
Od początku roku zarejestrowano 3562 egzemplarze bestsellerowego modelu, notując tym samym wzrost sprzedaży tego modelu o 31,1 proc.
W segmencie małych SUV-ów i crossoverów Nissan w pierwszych czterech miesiącach 2018 roku wyprzedza dwie inne marki na podium o kolejno ponad 1000 oraz 2000 egzemplarzy. W tym czasie na polskie drogi wyjechało 5598 crossoverów Nissana, co przekłada się na 10,45 proc. udziału w segmencie.
– Tegoroczne wyniki sprzedaży to kontynuacja zeszłorocznych sukcesów, które umacniają naszą pozycję jako lidera w segmencie crossoverów na polskim rynku. Możemy śmiało powiedzieć, że nasze wieloletnie doświadczenie w tym obszarze przekłada się na zaufanie klientów, zarówno tych indywidualnych, jak i flotowych. Nowe generacje Nissana Qashqai oraz X-Trail idealnie wpisały się w ich potrzeby, czego efektem jest rosnąca popularność tych modeli na polskich drogach – komentuje Paweł Powalski, dyrektor komunikacji Nissan Sales CEE.
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego od stycznia do kwietnia 2018 roku najlepiej sprzedającym się crossoverem w Polsce był Nissan Qashqai (3562 rejestracji). Rosnącą popularnością cieszy się także Nissan X-Trail. Od początku roku zarejestrowano w Polsce 1311 egzemplarzy modelu, co oznacza wzrost o blisko 130 proc. w porównaniu do pierwszych czterech miesięcy 2017 roku.
Wzrost popularności obu crossoverów Nissana znacząco przekroczył średnią rynkową, wynoszącą 27,6 proc.