NISSAN LIDEREM SPRZEDAŻY CROSSOVERÓW NA POLSKIM RYNKU

Nissan_sppol1

Rok 2016 był kolejnym, w którym marka Nissan zanotowała najwyższą w Polsce sprzedaż w segmencie crossoverów – w porównaniu do 2015 roku modele Juke, Qashqai oraz X-Trail znalazły łącznie blisko o 22 procent więcej nabywców.

Największy wzrost w okresie styczeń- grudzień ub. r. osiągnął flagowy X-Trail, który przekonał do siebie dodatkowo szeroką gamą silników.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Sukces znanego na rynku silnika 1.6 dCi 130 KM oraz uzupełnienie gamy modelu o benzynową jednostkę 1.6 DIG-T o mocy 163 KM zaowocowały aż 84-procentową dynamiką sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015. Wraz z początkiem 2017 roku ofertę modelu uzupełnił 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 177 KM i 380 Nm momentu obrotowego, co pozwoli Nissanowi X-Trail pozyskać nowych klientów, poszukujących wyższych osiągów.

Nissan_sppol3

Model Qashqai, który w tym roku obchodzi swoje dziesięciolecie, nie zwalnia tempa. W zeszłym roku do klientów w Polsce trafiło 7 706 sztuk, co oznacza wzrost o ponad 20 proc. w porównaniu z 2015 r. Model, który zapoczątkował w 2007 roku segment crossoverów, mimo coraz to nowych konkurentów pojawiających się na rynku, wciąż jest najchętniej kupowanym tego typu autem w Europie z łączną sprzedażą 2,3 mln egzemplarzy.

Miejski crossover Juke mimo 7-letniej już obecności na rynku wciąż z sukcesem zdobywa nowych klientów. Dzięki oryginalnej stylistyce i bogatej ofercie personalizacji zarówno nadwozia, jak i wnętrza, nabywca może stworzyć dla siebie unikalny egzemplarz, odpowiadający jego indywidualnym preferencjom. W 2016 roku sprzedaż modelu Juke wzrosła w Polsce o 3,4 proc. w porównaniu z 2015 r.

– Crossovery są dla Nissana szczególnie ważne. Qashqai, który zapoczątkował ten segment rynku 10 lat temu, szturmem zdobył rynek i wciąż nie oddaje pozycji lidera, a łączny udział modeli Juke, Qashqai i X-Trail w całkowitej sprzedaży marki to obecnie ponad 75 pro. Nowy, mocniejszy silnik w modelu X-Trail otwiera przed Nissanem kolejne możliwości poszerzenia obecności na rynku, a, proszę mi wierzyć, nie jest to nasze ostatnie słowo… – przekonuje Dorota Pajączkowska, PR Manager z polskiego oddziału Nissana.

Nissan_sppol2

W bieżącym roku głównym motorem napędowym marki pozostaną crossovery, ale początek roku niewątpliwie należy do nowego Nissana Micra, który ze swoją odważną stylistyką, wysokiej jakości wykończeniem wnętrza oraz licznymi innowacyjnymi technologiami ma wszystkie atuty, by stać się ważnym graczem wśród miejskich hatchbacków.