Nissan jest światowym pionierem zarówno w segmencie crossoverów, jak i produkowanych na masową skalę samochodów elektrycznych. W mijającym roku marka wprowadziła na rynek nowe generacje modeli Qashqai oraz X-Trail.
Swoją oficjalną premierę miała też druga odsłona najpopularniejszego samochodu elektrycznego – LEAF. W rezultacie japoński producent zarejestrował w Polsce 15 636 pojazdów (+8,9 ptoc.).
Zobacz także:
Tym samym z zdobył pozycję lidera w obu najważniejszych dla siebie kategoriach – samochodów elektrycznych (270 sztuk, +611 proc.) oraz crossoverów (12 148 sztuk, +11,1 proc.).
Szczególnie wart podkreślenia jest ponad 6-krotny wzrost sprzedaży odnotowany przez markę w segmencie pojazdów zeromisyjnych, znacznie przekraczający rynkową średnią – 192 proc. Na ten wynik złożyło się 239 egzemplarzy modelu LEAF oraz 31 dostawczego e-NV200. W perspektywie rocznej (2017 vs. 2016) odpowiada to wzrostom odpowiednio o 856 i 139 proc. W rezultacie Nissan awansował na pozycję lidera z udziałem w rynku na poziomie 52 proc.
Japoński producent pozostał również liderem w segmencie SUV/ crossoverów, wyprzedzając drugą na liście markę o blisko 1000 samochodów. Bezsprzecznie najpopularniejszym modelem Nissana, nie tylko w tej kategorii, ale również na całym polskim rynku, był Qashqai z wynikiem 8 062 sztuk (+4,6 proc.). Spektakularny wzrost zanotował jego większy brat X-Trail – jego sprzedaż wyniosła 1 861 egzemplarzy, co oznacza wzrost o ponad 48 proc. w porównaniu z rokiem 2016.
– Ubiegły rok był pełen zmian w rynkowej ofercie Nissana. Wprowadziliśmy do sprzedaży wiele nowych modeli, które spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem ze strony klientów. Wyniki sprzedaży potwierdzają, że jesteśmy marką oferującą zawansowane technologicznie pojazdy dostosowane do wymagań szerokiego spektrum odbiorców, zarówno indywidualnych, jak i flotowych. Równocześnie nie spoczywamy na laurach i ciężko pracujemy, aby rozpoczęty właśnie rok również zakończyć na pozycji lidera w segmentach crossoverów i samochodów elektrycznych. W osiągnięciu tego celu swój duży udział będzie miał bez wątpienia nowy Nissan LEAF, którego pierwsze egzemplarze wyjadą z salonów już na wiosnę – powiedział Robert Prusiński, dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales CEE.
Sukcesy marki nie kończą się tylko na jej „flagowych” pojazdach. Doskonałym przykładem jest wprowadzona w tym roku do sprzedaży nowa generacja Nissana Micra, która zanotowała blisko 70 proc. wzrostu w stosunku do roku 2016. W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku z salonów wyjechało blisko 2000 egzemplarzy, z których ponad 30 proc. zawierało pakiety indywidualizacji np. dopasowujące kolor wykorzystanych we wnętrzu elementów do barwy nadwozia.
Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się także wersje z unikalnym systemem nagłośnienia BOSE Personal z głośnikami między innymi w zagłówku fotela kierowcy – blisko jedna trzecia klientów zdecydowała się na wyposażenie swoich aut w to rozwiązanie.
Nissan świetnie radzi sobie również w segmencie samochodów sportowych – wśród pojazdów oferujących moc powyżej 500 koni mechanicznych kultowy GT-R znalazł się na drugim miejscu w Polsce z wynikiem 32 sprzedanych egzemplarzy, co przełożyło się na blisko 78 proc. wzrost w porównaniu do wyniku z poprzedniego roku.