NISSAN: LEAF Z SYSTEMEM WSPOMAGANIA KIEROWCY

N 1_110066_1_5

Po raz pierwszy na japońskich drogach publicznych testowany będzie pojazd z zaawansowanym systemem wspomagania kierowcy. Będzie nim Nissan LEAF.

Testy przeprowadzone w realnym świecie mają kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju systemu autonomicznej jazdy i zaplanowanej na 2020 rok realizacji wizji Nissana.


Zobacz także:
BEZPIECZEŃSTWO


Prezes i dyrektor generalny firmy Nissan, Carlos Ghosn, odebrał pierwszą japońską tablicę rejestracyjną do samochodu z wysoce zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy. Umożliwi to przeprowadzenie po raz pierwszy na drogach publicznych w Japonii testów specjalnego egzemplarza modelu LEAF wyposażonego w tę technologię. Program badawczy przyspieszy rozwój rozwiązań istotnych dla funkcjonowania układu jazdy autonomicznej. Systemy zaprojektowano w taki sposób, aby kierowca mógł w każdej chwili przejąć kontrolę nad pojazdem.

Widniejący na tablicy rejestracyjnej numer 2020 ma znaczenie symboliczne – to oznaczenie roku, do którego Nissan zamierza przygotować komercyjną ofertę pojazdów z systemem autonomicznej jazdy.

N 2_110067_1_5

Przygotowany do testów Nissan LEAF prezentuje następujące funkcjonalności:
– utrzymanie pojazdu na pasie ruchu;
– automatyczny zjazd z autostrady;
– automatyczna zmiana pasa ruchu;
– automatyczne omijanie stojących lub wyprzedzanie wolniejszych pojazdów;
– automatyczne zwalnianie przed zatorem na autostradzie;
– automatyczne zatrzymanie na czerwonym świetle.

Nissan rozwija układ autonomicznej jazdy w ramach prac, których celem jest ograniczenie wypadków śmiertelnych z udziałem pojazdów tego producenta niemal do zera. Obok technologii bezemisyjnych to jeden z głównych filarów prac badawczo-brozwojowych prowadzonych przez markę. Autonomous Drive jest rozszerzeniem systemu Nissan Safety Shield, który monitoruje strefę w promieniu 360 stopni wokół pojazdu pod kątem ewentualnych zagrożeń i ostrzega kierowcę w razie potrzeby. Na terenie zakładów Nissana w Oppama w Japonii trwa jednocześnie budowa specjalnego poligonu doświadczalnego do testowania systemu autonomicznej jazdy.

– Stworzenie systemu autonomicznej jazdy jest jednym z naszych najważniejszych osiągnięć, ponieważ zerowa śmiertelność obok zerowej emisji to główne cele pionu badawczo- rozwojowego Nissana. Testy na drogach publicznych umożliwią nam dalsze rozwijanie naszej technologii pod kątem bezpieczeństwa, wydajności i niezawodności – powiedział Mitsuhiko Yamashita, Wiceprezes zarządu ds. badań i rozwoju w firmie Nissan.

N 3_110069_1_5