NISSAN: LEAF – PIĄTE URODZINY OBCHODZONE HUCZNIE

nislea_1

Nissan obchodzi piątą rocznicę obecności na rynku modelu LEAF. Od 2010 roku firmie udało się zmienić punkt spojrzenia na pojazdy elektryczne.

Łączny dystans pokonany przez użytkowników LEAF-a właśnie przekroczył 2 miliardy kilometrów, co stanowi równowartość pokonanej 2600 razy odległości między Ziemią a Księżycem.


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Ten niezwykły wyczyn pomógł uniknąć przeniknięciu do atmosfery 328 482 ton CO2, co wyliczono w oparciu o założenie wielkości sprzedaży w ciągu 5 lat. 200‑tysięczny egzemplarz zostanie wydany nabywcy jeszcze w tym miesiącu. Trzy najważniejsze rynki – Stany Zjednoczone (90 000 sprzedanych egzemplarzy), Japonia (50 000) i Europa (40 000) – stanowią 90 procent całkowitej sprzedaży modelu.

LEAF zdobył dotychczas 92 nagrody, w tym prestiżowych tytułów Samochodu Roku w Japonii i w Europie oraz Światowego Samochodu Roku.

nislea_2

Pierwszym elektrycznym pojazdem Nissana był powstały w 1947 roku model Taka. Przez lata firma poświęciła wiele uwagi opracowaniu i rozwojowi własnych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, od niklowo- wodorkowych po litowo- jonowe, po raz pierwszy na świecie zastosowane i wprowadzone na rynek w modelu Prairie Joy EV w 1996 roku.

W projekty dotyczące samochodów elektrycznych producent zainwestował już ponad 500 miliardów jenów, a w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na czyste, wydajne i przystępne cenowo samochody elektryczne firma snuje odważne plany kolejnych inwestycji w tym segmencie. Firma ogłosiła właśnie, że na świecie działa już blisko 10 000 szybkich ładowarek CHAdeMO (w tym 6 tys, w Japonii). Pozwalają one naładować Nissana LEAF do 80 proc. pojemności akumulatorów w zaledwie 30 minut.

Przyszłość – następne 5 lat

Nissan LEAF z roku modelowego 2016 z nowym akumulatorem 30 kWh trafił do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w listopadzie. W stosunku do poprzednika oferuje zwiększony o ponad 20 proc. zasięg. Wersja 30 kWh trafi na rynek japoński jeszcze w grudniu, a do Europy – w styczniu 2016 roku.

– Technologia samochodów elektrycznych pozostanie w centrum uwagi Nissana w procesie rozwoju produktów marki. Łącząc technologie, szeroko rozumiane innowację i wiedzę, marka coraz bardziej przybliża się do realizacji idei zerowej emisji w transporcie samochodowym. Dzięki technologiom, które tworzymy, szeroko rozumiana mobilność staje się bezpieczniejsza, czystsza, nowocześniejsza i bardziej ekscytująca – powiedział prezes i dyrektor generalny Nissana, Carlos Ghosn.

Nissan podejmuje nieustannie starania na drodze do stworzenia „bezemisyjnego społeczeństwa” poprzez rozwój i upowszechnianie samochodów elektrycznych oraz innowacji opartych na technologiach pojazdów elektrycznych.