Nissan Leaf jest obecnie najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Norwegii. Znajduje się także na czele tabeli sprzedaży aut elektrycznych w Europie.
Wprowadzone udoskonalenia w modelu obejmują wydłużony zasięg, nowe funkcje oparte na połączeniu z Internetem oraz dodatkowe opcje wyposażenia.
Zobacz także:
Sprzedaż w pełni elektrycznego Nissana szybuje w całej Europie, co potwierdza zainteresowanie samochodami elektrycznymi. W 2018 roku Norwegowie kupili ponad 12 000 Leaf-ów. Sukces odniesiony na tamtejszym rynku ma związek z faktem, że kraj ten zdecydowanie postawił na zrównoważony rozwój. Na naszym kontynencie model nabyło w ubiegłym roku 40 000 osób bądź instytucji.
Japoński producent zaprezentował niedawno dwie nowe wersje przeznaczone na rynek europejski. Nowa edycja limitowana e+ 3.ZERO, wyposażona w akumulator o pojemności zwiększonej do 62 kWh, wyróżnia się lepszymi osiągami i zasięgiem do 385 km na jednym ładowaniu.
Z kolei nowy Leaf 3.ZERO z akumulatorem o mocy 40 kWh wnosi do najlepiej sprzedającego się pojazdu elektrycznego w Europie 8-calowy ekran systemu multimedialnego oferujący dodatkowe usługi oparte na połączeniu z Internetem, takie jak nawigacja door- to- door.
Wraz z wprowadzeniem na rynek europejski tej wersji udostępniona zostanie także udoskonalona wersja aplikacji NissanConnect EV. Oprócz dostępu do usług opartych na łączności z Internetem samochód wyróżnia się nowymi kolorami i opcjami wyposażenia, takimi jak kontrastujący z nadwoziem dach pozwalający na większy zakres personalizacji i dodatkowo podnoszący atrakcyjność elektrycznego pojazdu.
Leaf pozostaje też najlepiej sprzedającym się w historii samochodem elektrycznym na świecie — od premiery modelu w 2010 roku sprzedano go już w liczbie ponad 380 000 egzemplarzy. Zarówno edycja limitowana e+ 3.ZERO, jak i 3.ZERO mogą już być zamawiane u dealerów, a pierwsze dostawy są spodziewane odpowiednio latem i w maju 2019 roku.