Nissan LEAF już czwarty rok z rzędu został najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie. W 2014 r. model pobił własny rekord sprzedaży aż o 32 procent w porównaniu z poprzednim rokiem.
Nie emitujący spalin pojazd posiada ponad jedną czwartą szybko rozwijającego się rynku w tym segmencie (wyprzedzając Renault ZOE i Teslę). W liczbach bezwzględnych oznacza to 14 658 sprzedanych egzemplarzy.
Zobacz także:
W tym roku do Nissana LEAF, który jest liderem zarówno w skali globalnej, jak i w USA oraz Europie, dołączy duża liczba nowych modeli na rynku samochodów elektrycznych.
– Teraz widzimy, jak duży wpływ na sprzedaż mają opinie przekazywane z ust do ust. Aż 95 proc. naszych klientów poleciłoby posiadany samochód znajomemu, a 50 proc. deklaruje, że już nigdy nie wróci do samochodu z silnikiem wysokoprężnym ani benzynowym.Tak silna lojalność w połączeniu z rosnącą świadomością ogromnych oszczędności na kosztach eksploatacji wśród kierowców samochodów elektrycznych to powody nieprzerwanego wzrostu sprzedaży Nissana LEAF. Z danych zebranych przez nasz system telematyczny CarWings wynika, że kierowcy Nissanów LEAF przejeżdżają średnio ponad 16 500 kilometrów rocznie, czyli o 40 proc. więcej niż wynosi średnia europejska dla samochodów z silnikami spalinowymi. Okazuje się więc, że w wielu gospodarstwach domowych LEAF jest głównym pojazdem, a konsumenci zaczynają inaczej postrzegać samochody elektryczne – stwierdził Guillaume Cartier, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissan Europe.
Nissan LEAF zadebiutował na rynku europejskim na początku 2011 r. W połowie 2013 r. w sprzedaży pojawiła się jego nowa, zmodernizowana wersja, w której wprowadzono ponad 100 ulepszeń opracowanych z uwzględnieniem opinii klientów. Samochód jest produkowany w Sunderland w Wielkiej Brytanii. W tym samym miejscu, w specjalnie wybudowanym nowym obiekcie, powstają także akumulatory.
W czerwcu 2014 r. ruszyła sprzedaż Nissana e-NV200 – stuprocentowo elektrycznego lekkiego pojazdu użytkowego produkowanego w fabryce Nissana w Barcelonie i wyposażonego w akumulatory dostarczane z Sunderland.
Obok modeli LEAF, ZOE i Tesla w czołówce znalazły się także BMW i3, Volkswagen e-up! oraz Volkswagen e-Golf.