Nowy Nissan LEAF jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie w tym roku. Od stycznia do czerwca model odebrało ponad 18 000 klientów. W Polsce, w pierwszej połowie roku, zarejestrowano 158 egzemplarzy modelu.
Ogólnie zarejestrowano 172 elektryczne pojazdy marki – obok LEAF-a także czternaście dostawczych e-NV200, co przekłada się na blisko 60 proc. udział w segmencie i pozycję zdecydowanego lidera rynku.
Zobacz także:
W porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku rejestracja elektrycznych Nissanów potroiła się. W tym samym czasie segment pojazdów zeroemisyjnych odnotował ponad dwukrotny wzrost.
– Rynek samochodów elektrycznych w Polsce zaczął nabierać tempa. Rosnąca świadomości klientów, w połączeniu z wprowadzoną w tym roku ustawą o elektro- mobilności spowodowały ogromny wzrost zainteresowania naszymi produktami. W głównej mierze sytuacja dotyczy firm oraz instytucji administracji państwowej, jednak liczba zapytań od klientów indywidualnych jest naprawdę imponująca. W rezultacie naszym aktualnym priorytetem jest sprostanie temu rosnącemu zapotrzebowaniu. Nie zapominamy jednak o działaniach w innych, kluczowych dla rozwoju elektro- mobilności w Polsce obszarach, takich jak rozbudowywanie infrastruktury stacji ładowania – komentuje Robert Prusiński, Dyrektor oddziału Nissana w Polsce.
Od rozpoczęcia sprzedaży modelu w październiku 2017 roku europejscy klienci zamówili już ponad 37 000 LEAF‑ów (340 000 w skali globalnej od rozpoczęcia produkcji w 2010 r.).
Nowa generacja auta oferuje świetne przyspieszenie i przyjazne dla środowiska parametry w pełni elektrycznego zespołu napędowego, dynamiczną stylistykę nadwozia, a także zaawansowane systemy wspierające kierowcę. Większy akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia 270 km zasięgu w cyklu mieszanym według nowego europejskiego standardu pomiaru emisji i zużycia energii WLTP.
Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Nowym Jorku LEAF został uznany za „Światowy Zielony Samochód Roku 2018”, a w testach bezpieczeństwa zarówno europejskiego, jak i japońskiego programu oceny nowych samochodów (NCAP) otrzymał po pięć gwiazdek.
Nowy model promuje koncepcję Nissan Intelligent Mobility, czyli podejścia firmy do zmian w zakresie zasilania i prowadzenia pojazdów oraz ich integracji ze społeczeństwem. Zastosowano w nim wiele nowych i innowacyjnych technologii, takich jak systemy ProPILOT, ProPILOT Park i e‑Pedal.
Aż 72 proc. europejskich nabywców zdecydowało się na opcjonalny system jazdy wspierający kierowcę na autostradach i drogach szybkiego ruchu. W Polsce ten wskaźnik przekroczył 40 proc. Jednocześnie dwie najwyższe wersja wyposażenia – N-Connecta oraz Tekna odpowiadają za blisko 60 proc. ogółu rejestracji modelu w naszym kraju.