LEAF, elektryczny model Nissana jest numerem jeden pod względem wartości rezydualnej wśród pojazdów z napędem zeroemisyjnym dostępnych na polskim rynku.
Po trzech latach wynajmu to właśnie on traci najmniej, zachowując najwyższą wartość w porównaniu z ceną zakupu nowego elektryka.
Zobacz także:
Jak wynika z raportu Info-Ekspert – firmy zajmującej się profesjonalną wyceną wartości pojazdów – wartość rezydualna tego modelu po trzyletnim użytkowaniu, lub przejechaniu 45 tys. km, wynosi aż 63,3 procent. To doskonały wynik.
– Atuty, które wpływają na tak niski ubytek wartości Nissana LEAF to m.in. postrzeganie japońskiej marki na rynku wtórnym, bardzo atrakcyjna cena zakupu, wysoki zasięg, doskonałe właściwości jezdne, szeroki wachlarz systemów z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, a przy tym zachowana funkcjonalność typowego auta kompaktowego – przestronna kabina i duży, praktyczny bagażnik – komentuje Dariusz Wołoszka, Kierownik Działu Wartości Rezydualnych Info- Ekspert.
Na podobne argumenty wskazuje Kamil Wieczorkowski, Corporate Sales Manager w Nissan Sales CEE, który zwraca uwagę na fakt, że dla przedsiębiorców to właśnie relacja wartości odkupu do ceny początkowej zakupionej floty jest najistotniejszym elementem w wyborze pojazdu.
– Tym parametrem określana jest opłacalność korzystania z firmowych samochodów. Nissan LEAF, zachowując po trzyletniej eksploatacji tak wysoką wartość, jest poważnym graczem rynkowym, który może wpływać na wzrost zainteresowania pojazdami zeroemisyjnymi w firmowych flotach – mówi Wieczorkowski
Kołem napędowym rynku samochodów elektrycznych jest też zmiana myślenia użytkowników, w szczególności w segmencie biznesowym, gdzie zakup pojazdu elektrycznego nie jest już jedynie działaniem wizerunkowym, a dobrze skalkulowaną inwestycją.
Nie bez znaczenia jest także rozwijająca się infrastruktura ładowania, darmowe parkowanie czy możliwość korzystania z buspasów, które powodują, że segment ten staje się coraz bardziej popularny. Z roku na rok zwiększa się też wybór wśród oferowanych samochodów elektrycznych.
– Podczas gdy od początku bieżącego roku do maja cały rynek samochodów w Polsce spadł o niemal 38 procent, rynek pojazdów zeroemisyjnych zanotował 4-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku. W rankingach sprzedaży to właśnie Nissan jest liderem segmentu samochodów elektrycznych ze wzrostem na poziomie 99 proc. Taki wynik w połączeniu z najwyższą wartością rezydualną osiąganą przez model LEAF bardzo nas cieszy i pozwala na optymistyczne predykcje dotyczące przyszłości tego segmentu zarówno w zakupie pierwotnym, jak i wtórnym – zauważa Dorota Pajączkowska, PR Manager w Nissan Sales CEE.