W 2016 roku Nissan postanowił nabrać kondycji i znacznie obniżyć masę swoich samochodów osobowych. To noworoczne postanowienie będzie zrealizowane!
Celem programu „Lightweighting Excellence” jest zbudowanie pionierskiej konstrukcji z prototypowych materiałów, która mogłaby zostać wykorzystana jako płyta podłogowa przyszłych modeli.
Zobacz także:
Współpracując z partnerami z brytyjskiej sieci kooperantów, Nissan wykorzysta materiały i techniki stosowane w sporcie samochodowym oraz przemyśle lotniczym, a nawet kosmicznym.
– Następne 12 miesięcy nie będzie czasem postanowień, ale rewolucji, zaś marka zaoferuje jeszcze więcej „ekscytujących innowacji”. Ten program jest kolejnym przykładem naszego zaangażowania w rozwój samochodów przyszłości, nad którymi pracujemy już dziś. Wiadomo, że w przyszłości samochody będą musiały być lżejsze, mocniejsze i jeszcze bardziej oszczędne. Dlatego uruchamiamy nasz program budowy prototypu we współpracy z partnerami z branży oraz instytutami badawczymi z całej Wielkiej Brytanii. Celem programu jest opracowanie nowej technologii produkcji, która zrewolucjonizuje branżę – powiedział David Moss, wiceprezes ds. projektowania i rozwoju pojazdów w Europejskim Centrum Technicznym Nissana.
Oprócz projektu „Lightweighting” marka realizuje także program kompleksowej redukcji masy, który zaowocował odchudzeniem Nissana X‑Trail o 90 kilogramów, a nowego modelu Qashqai o 40 kilogramów. Zgodnie z założeniami tego programu inżynierowie Nissana stosują lżejsze materiały, co pozwala znacznie rozbudować wyposażenie pojazdów.
Dzięki rozwiązaniom opracowanym w ramach programu „Lightweighting” Nissan będzie mógł poprawić osiągi samochodów i zmniejszyć zużycie paliwa, a także zapobiec dalszemu wzrostowi masy pojazdów wynikającemu z coraz większej liczby montowanych w nich systemów. Możliwości i opłacalność wykorzystania nowego elementu zostaną przetestowane w powstającym właśnie prototypie.
Marka realizuje to przedsięwzięcie w ramach konsorcjum LX, w którego skład wchodzą producenci samochodów oraz instytuty badawcze, w tym Sigmatex i Axillium Research. Konsorcjum stara się zwiększyć możliwości brytyjskich kooperantów w zakresie produkcji podzespołów z materiałów kompozytowych.
Program jest finansowany przez Advanced Manufacturing Supply Chain Initiative (inicjatywa na rzecz zaawansowanych łańcuchów dostaw w sektorze produkcyjnym), powołaną przez brytyjski rząd jako pomoc dla istniejących łańcuchów dostaw w Wielkiej Brytanii w osiąganiu światowych standardów.