W pięciu miastach w Europie miała miejsce premiera nowego Nissana Juke. Samochód z nadwoziem coupé- crossovera pojawi się w salonach już w końcu listopada.
Litrowy, 3‑cylindrowy turbodoładowany silnik, skojarzony z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegowym dwusprzęgłowym automatem DCT, zapewnia jeszcze lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa.
Zobacz także:
Nowa generacja Juke zaprezentowana została w Londynie, Paryżu, Mediolanie, Barcelonie i Kolonii. Nowy Nissan przyciąga uwagę zwiększonymi wymiarami, atletyczną sylwetką, 19‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu oraz stylistyką coupé. Oferowane w standardzie w pełni diodowe reflektory zachowały okrągły kształt, który teraz został wzbogacony o nowy motyw litery „Y”.
Nie zabrakło też charakterystycznego dla Nissana grilla z motywem litery V. Paleta kolorów obejmuje 11 propozycji, w tym zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu lakier Fuji Sunset.
Zmiany zaszły także we wnętrzu – względem poprzednika nowe auto ma przestronniejszą kabinę i większy bagażnik. Ilość miejsca z tyłu wzrosła o 5,8 cm na poziomie kolan oraz o 1,1 cm nad głowami. Pojemność bagażnika powiększono do 422 litrów. Pozycja kierowcy jest wygodniejsza, pasażerowie z tyłu mają więcej miejsca. Nowe, miękkie w dotyku materiały na desce rozdzielczej, drzwiach oraz w dolnej części kabiny dodają prestiżu.
Nowa wersja wyposażenia – N‑Design – oferuje wiele opcji personalizacji. Dostępne są różne kombinacje kolorów nadwozia, dachu i tapicerki. Personalizacja nadwozia obejmuje specjalne zderzaki, listwy boczne i 19‑calowe felgi z lekkiego stopu.
Samochód ma wymiary: 4210 mm długości, 1595 mm wysokości i 1800 mm szerokości, co przekłada się na więcej przestrzeni w środku.
Samochód jest napędzany oszczędnym, 1‑litrowym, 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym DIG‑T o mocy 117 KM przy 5250 obr./min., który zapewnia lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i wyższą kulturę pracy w porównaniu z jednostką o tej samej mocy stosowaną w modelu pierwszej generacji. Maksymalny moment wynosi 200 Nm (z funkcją overboost).
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,4-11,1 sek (manual- automat), a prędkość maksymalna prędkość – 180 km/h. Nowy model jest dostępny z 6‑biegową przekładnią manualną lub 7‑biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (DCT) z funkcją zmiany przełożeń za pomocą manetek oraz selektorem trybu jazdy (Eco, Standard, Sport).
Przednie zawieszenie to Kolumny Macphersona, tylne – belka skrętna, sprężyny śrubowe. Hamulce przód/ tył: tarczowe, 280 mm / tarczowe, 260 mm (od wersji N-Connecta) z ABS, BA, EBD, TCS, VDC.
Nissan Intelligent Mobility
Nissan Juke jest pełen technologii multimedialnych i wspomagających kierowcę podczas jazdy. Nowy model, zgodny z koncepcją Nissan Intelligent Mobility, jest najlepiej „skomunikowanym” Nissanem w dotychczasowej historii marki.
Dostępna jest technologia ProPILOT, czyli elektroniczny asystent kierowania, przyspieszania i hamowania. Pojazd oferuje także pełen pakiet technologii podnoszących bezpieczeństwo, takich jak inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentna interwencja przy zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu czy interwencja w przypadku wykrycia pojazdu w martwym polu.
System ten w przypadku próby zmiany pasa, gdy wykryje pojazd w martwym polu, ostrzega kierowcę i wymusza powrót samochodu na dotychczas zajmowany pas ruchu.
Opcje łączności, systemy multimedialne
Nowy system multimedialny NissanConnect umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w smartfonie na 8‑calowym ekranie dotykowym na desce rozdzielczej. Kierowca ma również dostęp do map i usługi Live Traffic TomTom. Z autem można porozumiewać się głosowo za pośrednictwem urządzenia mobilnego i asystenta Google. System nagłośnienia Bose Personal Plus zapewnia świetne wrażenia akustyczne.
Nowy Juke będzie produkowany w zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Pierwsi klienci w Europie otrzymają swoje samochody pod koniec listopada.