Nissan ustanowił rekord świata Guinnessa w kategorii dryftu z najwyższą prędkością. Specjalnie przygotowany model GT‑R NISMO z roku modelowego 2016 wszedł w poślizg kontrolowany przy prędkości 304,96 km/h.
Masato Kawabata, japoński mistrz driftingu i zdobywca tytułu w serii D1 Grand Prix poprawił wynik Polaka, Jakuba Przygońskiego.
Zobacz także:
Próbę pobicia rekordu podjęto w trakcie specjalnego wydarzenia zorganizowanego na terenie Międzynarodowego Portu Lotniczego w Fudżajrze.
GT-R NISMO 2016 wykorzystany do ustanowienia rekordu został specjalnie przygotowany przez GReddy Trust. Samochód był też gruntownie testowany na torze Fuji Speedway w Japonii. Samochód zestrojono pod kątem zwrotności, przy zachowaniu stabilności i właściwości jezdnych dających kierowcy poczucie pełnego panowania nad pojazdem.
Międzynarodowy Port Lotniczy w Fudżajrze wybrano ze względu na odpowiednio długi, trzykilometrowy pas startowy. Od samego początku Nissan zamierzał wykonać drift przy prędkości powyżej 300 km/h, a Kawabatę reprezentującego Team Tokyo – wybrano z grupy wysoce wyspecjalizowanych kierowców wyścigowych.
– Po raz kolejny w Zjednoczonych Emiratach ustanawiany jest rekord świata Guinnessa. Ten wspaniały kraj zawsze gotów jest wspierać osoby prywatne i firmy w tworzeniu historii, a załoga Międzynarodowego Portu Lotniczego w Fudżajrze pomogła w zorganizowaniu próby pobicia rekordu, dbając jednocześnie o najwyższy poziom bezpieczeństwa wymagany na terenie takich obiektów – powiedział Jego Ekscelencja, Mohammed Al Salami, prezes Międzynarodowego Portu Lotniczego w Fudżajrze.
Samir Cherfan, dyrektor zarządzający Nissan Middle East podziękował personelowi i zarządowi portu lotniczego za ich wsparcie.
– Międzynarodowy Port Lotniczy w Fudżajrze idealnie sprawdził się jako miejsce, w którym podjęto próbę ustanowienia nowego rekordu świata. Otrzymaliśmy też bezcenne wsparcie na każdym poziomie. W jednym z hangarów musieliśmy urządzić warsztat. Mieliśmy tylko pięć dni na przygotowanie wszystkiego, począwszy od stuningowanego Nissana GT‑R NISMO 2016, poprzez części zamienne i opony, po resztę sprzętu, który poddano rygorystycznej kontroli bezpieczeństwa – powiedział Cherfan.
Mechanicy z GReddy Trust pracowali na miejscu przy konfigurowaniu specjalnie stuningowanego Nissana GT-R NISMO 2016 przez trzy dni przed wydarzeniem. Zgodnie z regulaminem Guinness World Records możliwe były tylko trzy próby pobicia rekordu.
Oprócz mechaników i logistyków z Prodrift Academy wsparcie zapewniły także firmy Recaro, która dostarczyła fotel kierowcy, RAYS – dostawca felg ze stopów metali lekkich o obniżonej masie oraz Toyo Tires, odpowiedzialna za opony do driftu, zaprojektowane specjalnie na potrzeby tego karkołomnego wyczynu.