Zaprezentowany po raz pierwszy na marcowym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku nowy Nissan GT-R z roku modelowego 2017 jest już dostępny w sprzedaży w Polsce.
To największa modernizacja, jaką przeszedł ten model od momentu wprowadzenia na rynek generacji R35 w 2007 roku. Zmianom poddano nadwozie, wnętrze zostało wręcz zrewolucjonizowane, a „wisienką na torcie” są jeszcze bardziej imponujące osiągi.
Zobacz także:
Zarówno przód, jak i tył nadwozia nowego GT‑R zostały kompleksowo przebudowane. Celem modernizacji była z jednej strony poprawa parametrów aerodynamicznych i stabilności jazdy przy dużych prędkościach, a jednocześnie nadanie sylwetce jeszcze bardziej rasowego, sportowego wyglądu.
Najbardziej zauważalne zmiany nastąpiły we wnętrzu modelu, które znacznie zyskało na jakości wykończenia i komforcie. W kabinie zastosowano wiele elementów wykonanych z ekskluzywnej skóry, włókna węglowego i wysokiej klasy aluminium. Poprawiono także ergonomię i obsługę funkcji pokładowych poprzez znaczną redukcję liczby przycisków na desce rozdzielczej – z 27 na 11 – oraz zastosowanie dużego, 8-calowego ekranu dotykowego z ikonami ułatwiającymi obsługę poszczególnych funkcji.
Sercem nowego Nissana GT-R jest nadal ręcznie montowana, 24‑zaworowa jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym turbodoładowaniem, ale teraz rozwija ona moc aż 570 KM przy 6800 obr./min. oraz zapewnia maksymalny moment obrotowy 637 Nm. Silnikowi towarzyszy zmodernizowana, płynniej działająca i cichsza niż dotychczas dwusprzęgłowa, 6‑biegowa przekładnia.
Właściwości jezdne GT‑R zawsze były uważane za jedne z najlepszych na świecie, niemniej zastosowanie w nowym modelu sztywniejszego nadwozia i nowego zawieszenia zaowocowało jeszcze lepszą stabilnością podczas szybkiej jazdy. Jednocześnie poprawiono komfort jazdy, między innymi poprzez lepsze wyciszenie kabiny. Samochód otrzymał też nowy kolor nadwozia – pomarańczowy Katsura.
W gamie modelu dostępne są cztery wersje wyposażenia: GTR, Black Edition, Prestige oraz Track Edition. Wszystkie oferowane są w standardzie między innymi z przednimi światłami w technologii full LED, tylnymi LED, tytanowymi końcówkami układu wydechowego, 20-calowymi, kutymi felgami RAYS, cyfrowym systemem audio Bose z układem Aktywnej Kontroli Głośności, 8-calowym dotykowym ekranem systemu nawigacji i informacji, kamerą cofania, dwustrefową klimatyzacją, podgrzewanymi fotelami oraz kierownicą z manetkami zmiany biegów.
Fotele podstawowej odmiany GTR, która dostępna jest w cenie 499 900 zł, pokryte są tapicerką z alcantary.
Black Edition wyposażono w sportowe fotele Recaro z dwukolorową, skórzaną tapicerką. Za dopłatą można tę wersję uatrakcyjnić spojlerem oraz pokrywą bagażnika wykonanymi z włókna węglowego. Cena Nissana GT-R Black Edition to 530 000 zł.
Najbardziej elegancka odmiana Prestige – dostępna od 538 000 zł – wyróżnia się ekskluzywnym wykończeniem deski rozdzielczej wysokiej jakości skórą Nappa, którą pokryte zostały także fotele. Do wyboru są cztery kolory skóry: czarna, pomarańczowa, czerwona i w odcieniu kości słoniowej.
Ekstremalna, najdroższa wersja Track Edition (576 660 zł), przeznaczona do jazdy przede wszystkim po torze, charakteryzuje się 20-calowymi, 6-ramiennymi, kutymi felgami RAYS, unikalnymi elementami stylizacyjnymi NISMO, amortyzatorami Bilstein DampTronic z możliwością regulacji oraz tylnym spojlerem z włókna węglowego. Dodatkowo można ją wyposażyć w pokrywę bagażnika wykonaną z włókna węglowego oraz karbonowe przednie fotele.
W Polsce sprzedażą Nissana GT-R zajmują się dwa wyspecjalizowane salony: Zaborowski w Warszawie oraz Japan Motors w Krakowie.