Brak odpowiedniej liczby punktów do ładowania pojazdów to jeden z głównych czynników ograniczających rozwój samochodów elektrycznych w Polsce.
Nissan doskonale rozumie potrzeby kierowców i z tego powodu wspólnie z firmą Greenway Infrastructure Poland podejmuje kroki zmierzające do poprawy infrastruktury sieci ładowania oraz edukacji kierowców w zakresie elektro- mobilności.
Zobacz także:
Do 2020 roku Greenway Infrastructure Poland zainstaluje prawie 200 stacji ładowania, wśród nich 10 ultraszybkich i 135 szybkich. Stacje zlokalizowane zostaną przy głównych traktach komunikacyjnych, łącząc tym samym największe polskie miasta siecią punktów do ładowania pojazdów elektrycznych. W rezultacie kierowcy zyskają możliwość podróżowania po całym kraju, a tym samym zniesiona zostanie jedna z głównych barier związanych z posiadaniem tego typu pojazdów.
– Współpraca z Greenway doskonale wpisuje się w ogłoszony niedawno przez Nissana plan rozwoju elektro- mobilności, którego jednym z filarów jest powiększenie w ciągu 18 miesięcy naszej sieci 4600 stacji szybkiego ładowania o 1000 nowych punktów. Mamy jednak świadomość, że w Polsce osoby planujące zakup lub posiadające auto elektryczne napotykają dużo więcej barier niż kierowcy na Zachodzie. Rozwój sieci stacji ładowania w naszym kraju sprawi, że jedna z głównych obaw przestanie być aktualna, a samochody elektryczne będą mogły być z powodzeniem wykorzystywane również podczas podróży międzymiastowych – mówi Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Polsce.
W ramach podjętej współpracy z firmą Greenway Infrastructure Poland w punktach dealerskich Nissana kierowcy otrzymają praktyczne wskazówki, jak efektywnie ładować auto w sieci Greenway oraz informacje o uruchomionych już punktach zasilania elektryków.
Dowiedzą się także, jak zarejestrować się w sieci, aby korzystać z ładowania nie tylko w Polsce, ale też w innych krajach Europy. Kontynuacją wspólnych działań będzie dołączenie w przyszłości wybranych punktów dealerskich marki do listy lokalizacji, w których będzie można naładować samochody elektryczne w ramach sieci Greenway.
Obie firmy planują rozszerzać swoją współpracę w przyszłości, by jeszcze bardziej wspierać rozwój elektro- mobilności. Jako przykład takich działań można podać program, który obecnie jest na etapie przygotowania na Słowacji. Polega on na tym, że osoba kupująca samochód Nissana otrzymuje od dealera kartę GW wraz z pakietem bezpłatnego ładowania ważnym przez określony czas.
Budowa sieci Greenway ruszyła we wrześniu, skutkując działającymi obecnie 5 stacjami, a do końca 2017 roku będzie ich w kraju ok. 40. Ładowarki Greenway umożliwiają zasilenie energią elektryczną samochodów we wszystkich dostępnych w Europie standardach szybkiego ładowania (CHAdeMO, CCS). Pod adresem http://greenwaypolska.pl/pl/siec-greenway można znaleźć mapę aktualnie dostępnych oraz planowanych punktów ładowania Greenway.
Dodatkowo, w miejscach, w których występuje zwiększone zapotrzebowanie na usługi ładowania, zostaną zainstalowane magazyny energii, co pozwoli skrócić czas oczekiwania na ładowanie oraz zmniejszy obciążenie sieci energetycznej w godzinach szczytu.
– Dążymy to tego, aby podróż autem elektrycznym była dla kierowców pozytywnym doświadczeniem, bez względu na to, czy poruszają się po mieście, czy wyjeżdżają w trasę. Widzimy duże potrzeby kierowców nie tylko w zakresie rozbudowy infrastruktury ładowania, ale też te związane z dostępem do wiedzy i spójnej informacji na temat bezpiecznego i pewnego użytkowania auta elektrycznego. Współpraca z Nissanem otwiera bardzo duże możliwości w tym zakresie – mówi Rafał Czyżewski, prezes Greenway Infrastructure Poland.
Rozwój sieci ładowania według Nissana
Podczas organizowanej na początku października konferencji Nissan Futures 3.0 marka ogłosiła swój plan rozwoju elektro- mobilności. Jednym z jego kluczowych elementów jest rozbudowa infrastruktury ładowania w Europie o 20 proc. w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Bazując na standardzie ładowania samochodów elektrycznych CHAdeMO, firma do tej pory zbudowała najbardziej kompleksową sieć ładowania w Europie, obejmującą ponad 4600 szybkich ładowarek.
Przy realizacji planu firma współpracuje z partnerami biznesowymi, samorządami i liderami sektora w całej Europie, co ma zagwarantować dopasowanie planów do potrzeb poszczególnych lokalizacji i okolicznych mieszkańców. Ładowarki mają być instalowane zarówno przy autostradach, jak i w dużych i mniejszych miastach.