Firma InPost postanowiła rozszerzyć swoją flotę samochodów o elektryczne modele furgonów Nissan e-NV200. Do przewoźnika trafi 40 takich aut.
Powodem wskazania na pojazd japońskiej marki był duży zasięg, ładowność i przyjazne kierowcy technologie.
Zobacz także:
Nissan dostarczy pojazdy do wybranych oddziałów InPost partiami. Firma logistyczna postawiła na dbałość o środowisko, w którym prowadzi działania i dzięki elektrycznym nowym pojazdom ogranicza emisję CO₂ do atmosfery. 30 egzemplarzy e-NV200 w wersji XL Voltia oraz 10 standardowych furgonów e-NV200 trafi do oddziałów w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Dzięki swoim osiągom i komfortowi jazdy usprawnią pracę kurierów.
e-NV200 XL Voltia to przeznaczony do logistyki miejskiej furgon o ładowności aż 8 m³, którą uzyskano dzięki wydłużeniu nadwozia i podwyższeniu dachu. Dzięki temu rozwiązaniu kurierzy przy załadunku mają możliwość swobodnej pracy w pozycji stojącej. Niski próg załadunku i ładowność 580 kg pozwalają na umieszczenie w pojeździe aż 3 europalet. Wysokość całkowita poniżej 2,5 m pozwala na sprawne pokonywanie ciasnych, często zadrzewionych ulic.
– Nissan od lat promuje rozwiązania mające na celu ograniczenie emisji, szczególnie w miastach. Użytkowy e NV200 XL Voltia jest idealnym pojazdem do realizacji dostaw na ostatnim odcinku — komfortowym i tanim w eksploatacji dla użytkowników, a także zupełnie nieuciążliwym dla mieszkańców miast, ponieważ porusza się niemal bezgłośnie i nie emituje spalin. Stanowi optymalną kombinację kompaktowych wymiarów, uniwersalnej przestrzeni ładunkowej i wydajnego, elektrycznego napędu – podkreślił Tomasz Latała- Golisz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE.
Pojazd wyposażony jest w akumulator litowo- jonowy o pojemności 40 kWh, który zapewnia realny zasięg ponad 200 km. Baterię można szybko naładować prądem stałym za pomocą złącza CHAdeMO (od 0 do 80 proc. w około 50 minut) lub za pomocą półszybkiej ładowarki 6,6 kW w 7,5 godziny…
Auto charakteryzuje wyjątkowa zwrotność (dzięki małemu promieniowi skrętu ułatwiającemu manewrowanie), stabilność podczas jazdy wynikająca z nisko umiejscowionego środka ciężkości oraz – charakterystyczny dla napędów elektrycznych – natychmiastowy dostęp do wysokiego momentu obrotowego zapewniający płynne przyspieszanie.
– Pozycja lidera rynku to nie tylko przywileje, ale także odpowiedzialność. W trosce o naszą wspólną przyszłość podjęliśmy strategiczną decyzję o inwestycji w samochody elektryczne. Flota 40 nowych samochodów wjeżdża na ulice polskich miast. Jesteśmy odpowiedzialni społecznie, a w obliczu problemów klimatycznych – z jakimi cały świat musi walczyć – inwestycja w samochody elektryczne powinna być ważną strategią dla każdej firmy logistycznej. Dostarczanie wielu paczek za pomocą elektrycznego samochodu do jednego Paczkomatu® wspiera redukcję emisji CO₂ i ogranicza korki w coraz bardziej zatłoczonych miastach, takich jak Warszawa – podsumował Rafał Brzoska, prezes InPost.
Nissan dodatkowo wyposażony jest w szereg rozwiązań ułatwiających eksploatację przez użytkownika. Kurierzy mają do dyspozycji m.in. bezkluczykowy system dostępu do samochodu i włączania silnika I-Key, automatyczną klimatyzację oraz podgrzewane siedzenia. XL Voltia nie generuje hałasu silnika, kurierzy mogą w ciszy realizować nocne dostawy w strefach zamieszkania, we wnętrzach budynków czy na obszarach chronionych.