NISSAN: FESTIWAL CANNES LIONS W ELEKTRYCZNEJ CISZY

niss-festiw1

Nissan, jako oficjalny partner Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, zaprezentował w praktyce, jak dzięki technologii inteligentnej mobilności bezemisyjne pojazdy tej marki mogą przyczynić się do zbudowania czystszych i mniej hałaśliwych sieci transportowych w przyszłości.

Ponad 360 delegatów skorzystało z oferowanych przez Nissana wahadłowych przewozów wzdłuż bulwaru La Croisette.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI

ECO


 

Do tego celu podstawionych zostało 15 Nissanów LEAF i e-NV200. W Europie zanieczyszczenie hałasem w miastach staje się coraz bardziej uciążliwe i może szkodzić zdrowiu mieszkańców. Zgodnie z szacunkami Europejskiej Agencji Środowiska (EEA) ponad 125 milionów ludzi w całej Europie jest obecnie narażonych na hałas o natężeniu 55 dB lub wyższym.

Jadący Nissan LEAF emituje hałas o natężeniu zaledwie 21 dB – mniej niż wentylator sufitowy (26 dB) i znacznie poniżej ustalonego przez Światową Organizację Zdrowia limitu hałasu w godzinach nocnych, który wynosi 40 dB. Przy niskich prędkościach, podczas jazdy po mieście, elektryczne Nissany są o blisko 50 proc. cichsze niż klasyczne samochody spalinowe. Oznacza to, że upowszechnienie samochodów elektrycznych mogłoby znacząco przyczynić się do obniżenia hałasu w otoczeniu człowieka.

Delegaci na festiwalu w Cannes mieli możliwość zamówienia kursu przez aplikację Facebook Messenger, wyszukując frazę „My electric ride”, a zrobione w czasie jazdy selfie mogli udostępnić pod hashtagiem #NissanElectric. Na każdym pojeździe widniało hasło „Silence is Golden” („Milczenie jest złotem”), które podkreśla potencjalny wkład wyposażonych w niemal bezgłośne silniki samochodów elektrycznych Nissana w ograniczenie zanieczyszczenia hałasem w strefach miejskich.

– Mieliśmy okazję do zaprezentowania przed międzynarodową publicznością prawdziwego potencjału naszej bezemisyjnej technologii. Festiwal Cannes Lions promuje innowacyjność, determinację i kreatywność – wartości, które leżą u podstaw wszystkich działań podejmowanych przez firmę Nissan. Staramy się zapewniać inteligentne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju rozwiązania w zakresie mobilności dla wszystkich, a model LEAF jest najlepszym przykładem na to, że udaje nam się realizować ten cel – powiedział Gareth Dunsmore, dyrektor działu samochodów elektrycznych w Nissan Europe.

Przez cały czas trwania Festiwalu na głównym placu miasta uwagę przyciągał Nissan LEAF w przekroju, odkrywający przed gośćmi festiwalu wnętrze mechanizmów i układów elektronicznych tego popularnego elektrycznego samochodu osobowego.