NISSAN: ELEKTYCZNE MODELE JEŻDŻĄ WIĘCEJ NIŻ INNE

Niss_ele1

Użytkownicy elektrycznych Nissanów LEAF pokonują więcej kilometrów niż wynoszą średnie przebiegi pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Tak wynika z danych telemetrycznych systemu CarWings.

Rocznie jest to aż o 40 procent (16 588 km) niż więcej wynosi europejska średnia dla pojazdów z tradycyjnymi silnikami spalinowymi (11 539 km).


Zobacz także:

ECO

ROZMAITOŚCI


 

Najdłuższe trasy pokonują hiszpańscy użytkownicy Nissanów LEAF (średnio ponad 367 km tygodniowo). Za nimi plasują się Szwedzi (339 km) oraz Brytyjczycy (324 km). W czołówce są też Norwegowie, Włosi, Francuzi i Niemcy. W skali roku przodują Hiszpanie (19 084 km), Szwedzi (17 628 km), Brytyjczycy (16 848 km), Norwegowie (16 484 km), Włosi (15 860 km), Francuzi (115 756 km) i Niemcy

Według najnowszych danych kierowcy tradycyjnych samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi przejeżdżają średnio 222 km tygodniowo. Dzięki montowanemu w LEAF-ie systemowi telemetrycznemu CarWings, który rejestruje dane dotyczące eksploatacji pojazdu w rzeczywistych warunkach, Nissan obliczył, że europejscy użytkownicy modelu pokonują nim średnio 319 km tygodniowo)…

niss_ele2

Z badań producenta wynika także,iż 89 proc. kierowców Nissanów LEAF ładuje akumulatory swoich pojazdów w domu i nocą. W takim przypadku koszt przejechania 1 mili nie przekracza 2 pensów.

Zwyczaje kierowców elektrycznych Nissanów zbadano już po czterech latach od premiery modelu LEAF, wprowadzonego na rynek w 2010 r. jako jeden z pierwszych masowo produkowanych w pełni elektrycznych pojazdów. Obecnie LEAF jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w historii. Z przeszło 150 000 egzemplarzy sprzedanych na całym świecie ponad 31 000 nabyli klienci z Europy.

– Od początku twierdziliśmy, że Nissan LEAF to znacznie więcej niż samochód miejski czy drugi samochód w gospodarstwie domowym, a teraz możemy przedstawić dane, które to potwierdzają. Nasi klienci często deklarują, że kupują go jako drugi samochód, ale potem okazuje się, że korzystają z niego znacznie intensywniej niż z samochodu, który już posiadali, a informacje z systemu CarWings są na to niezbitym dowodem – powiedział Jean-Pierre Diernaz, dyrektor działu pojazdów elektrycznych w europejskim oddziale Nissana.

Niedawno Nissan uzupełnił swoją ofertę w pełni elektrycznych pojazdów o nowy, kompaktowy miejski van e-NV200.