NISSAN: ELEKTRYCZNY e-NV200 JUŻ W SPRZEDAŻY (CENA)

niss-el1

W Polsce rozpoczęła się sprzedaż stuprocentowo elektrycznego pojazdu marki Nissan – modelu e-NV200. Jest on wprowadzany na rynek w czasach, kiedy coraz bardziej dba się o jakość powietrza w centrach miast.

Samochód jest napędzany zaawansowanym silnikiem elektrycznym czerpiącym energię z akumulatorów. Jednostka ta nie tylko nie emituje spalin, ale także pracuje niemal bezgłośnie.


Zobacz także:

UŻYTKOWE

ECO


 

W modelu e-NV200 Nissan zastosował nagradzany zespół napędowy z Nissana LEAF – Samochodu Roku 2011 – łącząc go z dużą przestrzenią ładunkową i funkcjonalnością Nissana NV200, czyli Międzynarodowego Vana Roku 2010.

Mimo że w elektrycznym vanie wykorzystano szereg elementów z modeli LEAF i NV200, około 30 proc. podzespołów jest produkowanych dla e-NV200. Różnice dotyczą między innymi wyglądu zewnętrznego, przeprojektowanego zawieszenia, zmian we wnętrzu, nowego zestawu akumulatorów oraz układu hamulcowego z bardziej wydajnym systemem odzyskiwania energii.

Niss_el2

e-NV200 jest dostępny jako kompaktowy, ale przestronny i praktyczny furgon oraz jako pięciomiejscowa wersja osobowa Combi. Każda z nich jest oferowana w dwóch poziomach wyposażenia: Acenta oraz Tekna.

W podstawowym poziomie wykończenia – Acenta – wyposażenie standardowe obejmuje między innymi:
– systemy bezpieczeństwa ABS, ESP oraz BA (wspomaganie hamowania);
– 6 poduszek powietrznych (w wersji Combi);
– elektrycznie regulowane szyby przednie;
– komputer pokładowy;
– automatyczną klimatyzację;
– sterowany przyciskami na kole kierownicy system audio z radiem / CD, MP3, Bluetooth oraz wejściami AUX i USB;
– podgrzewane przednie siedzenia;
– podgrzewaną kierownicę;
– system inteligentnego kluczyka I-Key z przyciskiem Start/Stop;
– gniazdo szybkiego ładowania;
– przygotowanie do obsługi ładowarek 3,3 kW.

Na liście opcji dostępnych za dopłatą znalazły się między innymi NissanConnect 2.0 – zintegrowany system nawigacji z 5,8-calowym dotykowym wyświetlaczem oraz kamerą cofania – oraz specjalistyczna instalacja, umożliwiająca korzystanie z ładowarek 6,6 kW.

Niss_el3

W wersji dostawczej kubatura przedziału ładunkowego wynosi 4,2 m3, co pozwala na przewożenie dwóch europalet, natomiast przesuwane drzwi boczne po obu stronach nadwozia i szeroko otwierane tylne drzwi (dostępne również jako klapa z zawiasami przy górnej krawędzi) maksymalnie ułatwiają załadunek i rozładunek.

Nissan e-NV200 jest przystosowany do eksploatacji w europejskich miastach. Zgodnie z homologacją NEDC ma on zasięg 170 km – a więc znacznie więcej niż wynoszący 100 km średni dzienny przebieg 70 proc. kompaktowych vanów wykorzystywanych w firmach. Parametrom tym towarzyszy identyczna jak w NV200 przestrzeń ładunkowa o kubaturze 4,2 m3, zaś ładowność 770 kg jest nawet większa niż w NV200 z silnikiem wysokoprężnym.

Akumulator pojazdu można naładować przez noc w ciągu 8 godzin ze zwykłego jednofazowego gniazdka elektrycznego z zabezpieczeniem 16-amperowym przy poborze mocy 3,3 kW, co nie powinno stanowić problemu w przypadku aut, które nie są eksploatowane całodobowo. Czas ten skraca się do czterech godzin, jeżeli samochód zostanie podłączony do gniazda 32-amperowego, umożliwiającego pobór mocy 6,6 kW.

Ładowanie od 0 do 80 proc. pojemności za pomocą specjalnej szybkiej ładowarki CHAdeMO DC 50 kW trwa 30 minut lub nawet krócej, jeżeli akumulator nie był do końca rozładowany. Zapas energii można zatem uzupełnić na przykład w trakcie załadunku towaru przed kolejną dostawą.

Nowy e-NV200 jest wytwarzany w hiszpańskich zakładach firmy w Barcelonie. Z tamtejszej fabryki pochodzą wszystkie egzemplarze e-NV200 sprzedawane na całym świecie. Są one produkowane w Hiszpanii równolegle z NV200, natomiast ogniwa litowo- jonowe marka sprowadza ze swoich zakładów w Sunderland w Wielkiej Brytanii. Same zespoły akumulatorów, dostosowane do modelu e-NV200, są składane na miejscu, w Barcelonie.

Cena modelu e-NV200 na polskim rynku rozpoczynają się od 108 000 zł netto za furgon oraz 112 000 zł netto za wersję Combi.