Oferta w pełni elektrycznego modelu ARIYA została poszerzona o wersje Engage i Evolve+, które od 3 kwietnia można będzie zamawiać na głównych rynkach europejskich
ARIYA Engage 2WD, występująca z obiema wersjami akumulatora – 63 kWh i 87 kWh, będzie oferowana w atrakcyjnej cenie, aby zachęcić klientów do skorzystania z dotacji i dopłat do zakupu samochodu elektrycznego przyznawanych na niektórych rynkach europejskich.
Zobacz także:
SUZUKI: SWACE 2023 Z MOCNIEJSZYM NAPĘDEM HYBRYDOWYM
Evolve+ jest nową, najwyższą wersją z napędem na cztery koła skierowaną do europejskich klientów. Dysponuje największą mocą w całej gamie modelu (290 kW) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy; czyli o 0,6 sekundy krócej niż podstawowa wersja e‑4ORCE, zapewniając kierowcom jeszcze więcej emocji.
ARIYA powstała z myślą o klientach poszukujących samochodu elektrycznego, który będzie pasował do ich stylu życia – powiedział Leon Dorssers, starszy wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży w regionie AMIEO Nissana (region Afryki, Bliskiego Wschodu, Indii, Europy i Oceanii).
Analizując oczekiwania rynku, zorientowaliśmy się, że jest miejsce na poszerzenie oferty Nissana ARIYA w obu kierunkach. Zarówno nowa wersja podstawowa, jak i najwyższa w gamie, są dobrze wyposażone pod kątem zróżnicowanych potrzeb klientów. W ten sposób ułatwiamy dostęp do elektrycznej motoryzacji oraz oferujemy jeszcze bardziej ekscytujące wrażenia za kierownicą – dodał.
ARIYA Engage 2WD: bardziej dostępna i bogato wyposażona
ARIYA Engage 2WD 63 kWh oferuje zasięg do 404 km (cykl mieszany WLTP), co wystarcza na pokonywanie nawet dalekich tras lub całodzienną jazdę po mieście.
Klienci, którzy wybiorą Nissana ARIYA Engage z akumulatorem 87 kWh, będą mogli przejechać na jednym ładowaniu do 536 km (cykl mieszany WLTP). Moc silnika w tym samochodzie wynosi 178 kW, a moment obrotowy 300 Nm. Obie wersje charakteryzują się świetnymi osiągami pod względem mocy i przyspieszenia.
Engage, podobnie jak pozostałe wersje Nissana ARIYA, zaprojektowano z myślą o idealnej równowadze między komfortem jazdy a właściwościami jezdnymi. Wyposażenie zewnętrzne obejmuje między innymi charakterystyczne światła do jazdy dziennej, reflektory główne FULL LED z asystentem świateł drogowych, tylne lampy przeciwmgielne LED, podgrzewane i elektrycznie składane lusterka, system inteligentnego kluczyka I-Key oraz 19‑calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich z aerodynamicznymi nakładkami. Opcjonalnie dostępny jest pakiet Design zawierający przyciemniane tylne szyby oraz przednie lampy przeciwmgielne LED.
W kabinie, w której estetyka łączy się z funkcjonalnością, panuje styl ponadczasowego futuryzmu. Pasażerowie w przestronnym wnętrzu mają mnóstwo miejsca na nogi, a fotele są pokryte wysokiej klasy tekstylną tapicerką.
W Nissanie ARIYA Engage zastosowano także monolityczny wyświetlacz z dwoma 12‑calowymi ekranami TFT, system inforozrywki NissanConnect z wbudowaną nawigacją oraz możliwością bezprzewodowego podłączenia Apple CarPlay, elektrycznie sterowane szyby boczne z funkcją pełnego otwarcia/zamknięcia jednym naciśnięciem przycisku, przednie fotele z manualną regulacją w sześciu kierunkach oraz możliwość wyboru trybu jazdy. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy obejmuje 7 poduszek powietrznych, system inteligentnego hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów, a także inteligentny tempomat.
Evolve+: bardziej emocjonujący Nissan ARIYA
Na drugim biegunie oferty Nissana plasuje się ARIYA Evolve+, która pod względem mocy i przyspieszenia przewyższa dotychczasowy najwyższy wariant Evolve e-4ORCE AWD. Najnowsza wersja rozwija aż 600 Nm momentu obrotowego i 290 kW mocy, a więc wyraźnie więcej niż dotychczasowe 225 kW. Nissan ARIYA w wersji Evolve+ jest naprawę szybki, a osiągnięcie prędkości 100 km/h zajmuje mu niewiele ponad 5 sekund.
Oprócz wszystkich elementów wyposażenia i akcesoriów Evolve – takich jak panoramiczny rozsuwany dach, inteligentne lusterko wsteczne, wyświetlacz przezierny, elektryczna regulacja konsoli centralnej i kierownicy, 10‑głośnikowy system audio Bose oraz przednie fotele z funkcją wentylacji – Evolve+ ma również 20‑calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich z aerodynamicznymi osłonami oraz wysokiej klasy skórzaną tapicerkę Nappa Blue.
Nowości w europejskiej ofercie modelu ARIYA przyspieszą proces elektryfikacji zgodnie z programem Ambition 2030. Samochody elektryczne stają się coraz bardziej dostępne, a klienci mają coraz szerszy ich wybór. Nissan zapowiedział niedawno, że zwiększy liczbę modeli zarówno elektrycznych, jak i zelektryfikowanych, odpowiadając tym samym na rosnący popyt. Do roku obrotowego 2030 ma to być aż 27 nowych zelektryfikowanych modeli, w tym 19 w pełni elektrycznych. Nissan w Europie – z hubem pojazdów elektrycznych EV36Zero w roli głównej – jest szczególnie dobrze przygotowany do przyspieszenia przejścia na zelektryfikowaną przyszłość.
Nowe wersje Nissana ARIYA w Polsce
Na większości europejskich rynków, w tym w Polsce, nowe wersje Nissana ARIYA można zamawiać od 3 kwietnia.
Elektrycznego crossovera ARIYA w wersji Engage 2WD z akumulatorem 63 kWh klienci w naszym kraju będą mogli kupić za 219 900 zł, natomiast w opcji z większym akumulatorem cena samochodu wynosi 244 200 zł. Za wersję Evolve + z napędem na cztery koła trzeba będzie zapłacić 339 900 zł.
Produkcja nowych wersji rusza od lipca, a pierwsze dostawy planowane są na październik.
Cennik modelu ARIYA wraz ze szczegółową specyfikacją.
DANE TECHNICZNE NOWYCH WERSJI
Specyfikacja techniczna na rynek europejski | ARIYA Engage 2WD | ARIYA Evolve+ e‑4ORCE | |
63 kWh | 87 kWh | 87 kWh | |
Pojemność akumulatora | 63 kWh (użyteczna) | 87 kWh (użyteczna) | 87 kWh (użyteczna) |
Moc | 160 kW | 178 kW | 290 kW |
Moment obrotowy | 300 Nm | 300 Nm | 600 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h |
7,5 s | 7,6 s | 5,1 s |
Maksymalna prędkość | 160 km/h | 160 km/h | 200 km/h |
Zasięg (cykl mieszany WLTP) | Do 404 km | Do 536 km | Do 499 km |
Maksymalna masa całkowita przyczepy | 750 kg | 1500 kg | |
Długość nadwozia | 4595 mm | ||
Szerokość nadwozia | 1850 mm | ||
Wysokość nadwozia | 1660 mm | ||
Rozstaw osi (mm) | 2775 mm | ||
Zwis przedni (mm) | 875 mm | ||
Zwis tylny (mm) | 945 mm | ||
Masa (w zależności od wersji i poziomu wyposażenia) | 1,9 – 2,2 t | ||
Rozstaw osi | 2775 mm | ||
Pojemność bagażnika | 2WD: 468 l / 4WD: 415 l | ||
Typ ładowarki | CCS | ||
Moc szczytowa AC | 7,4 kW (opcjonalnie 22 kW dla 87 kWh) | 22 kW | |
Moc szczytowa DC | 130 kW | ||
Odzyskany zasięg (wg WLTP) po doładowaniu |
267 km w zaledwie 30 min |
350 km w zaledwie 30 min |
325 km w zaledwie 30 min |
Gwarancja na pojemność akumulatora | 8 lat lub 160 000 km | ||
Typ zawieszenia przedniego | Niezależne, kolumny MacPherson | ||
Typ zawieszenia tylnego | Niezależne, wielowahaczowe | ||
Rozmiar obręczy kół (przód i tył) | 235/55R19 (opcjonalnie 255/45R20) | 255/45R20 |