NISSAN: 10 TYSIĘCY MODELI LEAF JEŹDZI PO EUROPIE

N 1_105034_1_5

Decydując się na zakup Nissana LEAF, Sylvie Leroy została 10-tysięczną europejską klientką. Model został wprowadzony do sprzedaży na naszym kontynencie w marcu 2011 roku.

Początkowo dostępny w nielicznych krajach, dziś cieszy się popularnością w większości państw regionu, co jest wynikiem ogólnego wzrostu popytu na samochody elektryczne.


Zobacz także:
ECO


Sylvie Leroy jest z zawodu pielęgniarką. Nissan LEAF będzie jej służył do dojazdów do pacjentów oraz do weekendowych wyjazdów z rodziną. Pojazd kupiła u dealera w Mantes-la-Jolie, podparyskiej miejscowości położonej w pobliżu jej miejsca zamieszkania.

Decyzja o zakupie elektrycznego samochodu rodzinnego była wynikiem pozytywnych wrażeń z jazdy próbnej.

– Zdecydowałam się na to auto, ponieważ przekonał mnie niski koszt eksploatacji, co ma ogromne znaczenie ze względu na charakter mojej pracy. Szukałam typowego samochodu rodzinnego, ale jednocześnie zależało mi na pojeździe bezemisyjnym, który zastąpiłby mój dotychczasowy hatchback z silnikiem diesla. Nissan LEAF okazał się najlepszym wyborem. Początkowo rodzina nie była przekonana do samochodu elektrycznego, ale po jeździe próbnej mój mąż oświadczył, że będzie chciał nim dojeżdżać do pracy. Jednak ja wcale nie zamierzam dzielić się z nim kluczykami! Jako pielęgniarka rozumiem zależność między niską jakością naszego paryskiego powietrza a zdrowiem mieszkańców miasta. Tym bardziej jestem dumna z tego, że poruszając się samochodem elektrycznym, nie będę współodpowiedzialna za powiększanie skali tego problemu. Samochód będzie mi służył głównie do dojazdów do pacjentów, ale zamierzam również zabrać latem mojego Nissana LEAF koleją na południe Francji, gdzie wraz z rodziną chciałabym spędzić wakacje – powiedziała Sylvie Leroy.

N 2_105036_1_5

– To jest wyjątkowy moment dla samochodów elektrycznych w Europie, a ponadto zbiega się on czasowo ze wzrostem sprzedaży Nissana LEAF w całym regionie. W marcu sprzedaliśmy ponad 1000 sztuk i był to nasz najlepszy wynik od czasu wprowadzenia modelu na rynek, a w kwietniu Nissan LEAF był drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Norwegii. Obserwujemy zmianę nastawienia do aut elektrycznych, przez co coraz więcej osób decyduje się na zakup takiego pojazdu. Towarzyszy temu także coraz szybszy rozwój infrastruktury. Osiągnęliśmy kolejny próg sprzedaży właśnie w momencie, w którym przygotowujemy się do rozpoczęcia sprzedaży Nissana LEAF produkowanego w Europie. W nowym modelu wprowadziliśmy 100 ulepszeń konstrukcyjnych – komentuje Jean-Pierre Diernaz, Dyrektor Nissan Europe.

Sprzedaż nowego Nissana LEAF z fabryki w Wielkiej Brytanii ruszyła w Europie w czerwcu, a wspomniane 100 zmian i usprawnień jest między innymi owocem opinii i uwag uzyskanych od dotychczasowych klientów.