Po europejskich drogach jeździ już ponad 550 elektrycznych taksówek marki Nissan. Taksówkarze należą do najbardziej wymagających użytkowników.
Wysokie przebiegi ich pojazdów potwierdzają niezawodność i funkcjonalność samochodów elektrycznych japońskiego producenta.
Zobacz także:
Tylko w 2015 roku korporacje taksówkowe w całej Europie odebrały ponad 100 samochodów elektrycznych, a Nissan sprzedał ich najwięcej spośród wszystkich producentów. Wzrost na rynku elektrycznych taksówek będzie prawdopodobnie trwał nadal, gdyż zyskują one popularność także w Europie Środkowo- Wschodniej. Firma Green Lite Taxi Kft. z Budapesztu zakupiła ostatnio 65 modeli LEAF, postanowiwszy zostać największym operatorem bezemisyjnych pojazdów na Węgrzech.
Na potrzeby tego pionierskiego przedsięwzięcia dyrektor generalny firmy, Örs Lévay, zlecił zainstalowanie 7 stanowisk szybkiego ładowania na terenie miasta.
Z Estonii dotarły informacje, że Nissan LEAF eksploatowany przez korporację taksówkową Elektritakso przejechał już ponad 218 000 kilometrów na oryginalnym zespole akumulatorowym. W całej Estonii jest 80 elektrycznych taksówek i liczba ta wciąż rośnie. Na Litwie pod koniec 2015 roku Nissan dostarczy pierwsze 8 aut korporacji Smart Taxi Company działającej w stolicy tego kraju – Wilnie.
Ponadto wkrótce na rynku pojawi się nowy LEAF 30 kWh, który ze względu na wydłużony o 26 proc. zasięg będzie jeszcze atrakcyjniejszą propozycją dla taksówkarzy. Obok LEAF-a Nissan proponuje też e‑NV200 w wersji osobowej i dostawczej. W rankingu liczebności e‑taksówek prowadzą Holandia i Wielka Brytania.
5 krajów z największą liczbą zarejestrowanych e‑taksówek w Europie (LEAF – e-NV200):
1. Holandia: 194 (27 – 167);
2. Wielka Brytania: 134 (124 – 10);
3. Estonia: 74 (74 – 0);
4. Węgry: 68 (68 – 0);
5. Niemcy: 30 (24 – 6).
W listopadzie 2011 roku Taxi Electric z Amsterdamu była pierwszą prywatną korporacją, która przestawiła się na stuprocentowo elektryczne taksówki. Od tego czasu inne firmy z całej Europy przyłączają się do elektrycznej rewolucji, a modele Nissan LEAF i e‑NV200 wykorzystywane są przez przedsiębiorstwa taksówkowe także w Sztokholmie, Pradze, Barcelonie i Rzymie.
Przy kosztach eksploatacji na poziomie zaledwie 0,03 Euro/km takie firmy jak działająca w południowo- zachodniej Anglii C&C Taxis oszczędzają średnio ponad 79 000 Euro rocznie. Jej przykład dowodzi, że samochody elektryczne marki mogą być niezawodnie eksploatowane, przynosząc ogromne oszczędności i przyczyniając się do znacznego zmniejszenia śladu węglowego firmy.
W 2014 roku sprzedaż LEAF-a wzrosła o 33 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Dzięki mniejszej liczbie ruchomych części szacunkowe koszty przeglądów samochodów elektrycznych są nawet o 40 proc. niższe w porównaniu z kosztami dla pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Ponadto europejscy właściciele elektrycznych samochodów w wielu krajach korzystają z różnych zachęt, takich jak ulgi podatkowe czy zwolnienie z akcyzy.
Nissan przekroczył ten ważny próg 500 taksówek po około 5 latach od wprowadzenia na rynek modelu LEAF i w zaledwie jeden rok po premierze e‑NV200. Na całym świecie sprzedano już ponad 195 000 egzemplarzy elektrycznych modeli marki.