Podczas dorocznego zlotu miłośników GTI nad Wörthersee, na który przybyło w sumie do Karyntii około 200 000 fanów motoryzacji, Volkswagen przygotował kilka samochodowych niespodzianek.
Obok studyjnego, ale bliskiego modelowi seryjnemu, 115-konnego up! GTI (o którym już pisaliśmy), nawiązującego do pierwszego GTI z 1976 roku (z silnikiem o mocy 110 KM) można było obejrzeć VW Golf GTE Performance Concept.
Zobacz także:
VOLKSWAGEN: ŚWIATOWA PREMIERA UP! GTI NAD WORTHERSEE
W chwili rozpoczęcia zlotu, historyczny Golf GTI został wyróżniony niezwykłą nagrodą: czytelnicy angielskiego czasopisma motoryzacyjnego „Autocar” głosując w ramach „Autocar Awards” uznali pierwszą generację modelu za najbardziej wpływowy samochód wszech czasów.
Nowy up! GTI – zarówno z zewnątrz, jak i wymiarami wnętrza przypominający pierwsze GTI sprzed ponad 40 lat – na początku 2018 roku wzbogaci ofertę Volkswagena. Pod jego maską pracuje wspomagany turbosprężarką 115-konny (85 kW) silnik TSI uzyskujący moment obrotowy o wartości 200 Nm.
Premierą nad Wörthersee był Golf GTE Performance Concept. Moc systemowa hybrydowego zespołu hybrydowego napędowego typu plug-in tego studyjnego auta wynosi 200 kW/272 KM. Moment obrotowy wzrósł z 350 do 450 Nm.
Nowy GTE Performance Concept (zużycie paliwa w cyklu mieszanym 1,6 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym 36 g/km, zużycie energii elektrycznej 11,4 kWh/100 km, klasa efektywności A+) to auto przyjazne= środowisku naturalnemu, a przy tym dynamiczne. Znaki stylistyczne w modelu mają kolor niebieski. Studyjny pojazd, pokonujący do 50 km w trybie wyłącznie elektrycznym, pokazuje możliwy przyszły kierunek rozwoju Golfa GTE.
Studyjne auto lakierowane w kolorze perłowej bieli („Electric White Perlmutteeffekt”) ma czarny dach, niebieskie elementy na bokach nadwozia, czarne obudowy lusterek zewnętrznych, czarne lakierowane na wysoki połysk elementy kierujące przepływem powietrza wokół zderzaka oraz progi w tym samym kolorze, a także czarno-niebieskie 19-calowe obręcze kół typu „Pretoria”.
Ponieważ zwiększono moc zespołu napędowego, większe są również hamulce (17 cali, nawiercane tarcze, niebieskie zaciski „GTE blau”); auto ma także sportowe zawieszenie oraz większy rozstaw kół. Z tyłu o tym, że mamy do czynienia z wersją GTE Performance świadczą między innymi końcówki układu wydechowego oraz dyfuzor (takie jak w Golfie GTI), a także spojler dachowy – znak rozpoznawczy legendarnego Golfa GTI Clubsport.
We wnętrzu auta, które pojawiło się na zlocie GTI w austriackiej miejscowości Reifnitz znajdują się specjalne sportowe fotele ze skórzaną tapicerką oraz wielofunkcyjna kierownica pokryta alcantarą, z niebieskim paskiem na „godzinie 12.”.