Zespół Sonnenwagen z Uniwersytetu RWTH w Akwizgranie wystartuje w Bridgestone World Solar Challenge 2017 w klasie Challenger Class. To jedyna niemiecka ekipa, która weźmie w tym roku udział w najtrudniejszym wyścigu pojazdów solarnym w Australii.
Z zawodach wystąpi też polski pojazd Eagle Two, zbudowany przez studentów Politechniki Łódzkiej (w Cruiser Class).
Zobacz także:
EAGLE TWO POJEDZIE W BRIDGESTONE WSC 2017
Porsche wspiera ten niemiecki projekt zarówno finansowo, jak i merytorycznie.
– Zrównoważone wykorzystanie odnawialnych źródeł energii jest jednym z największych wyzwań naszych czasów. Samodzielne opracowanie przez studentów Uniwersytetu RWTH bezemisyjnego samochodu wyścigowego napędzanego energią słoneczną to śmiałe przedsięwzięcie. Wsparcie tego projektu jest dla nas bardzo ważne – powiedział Andreas Haffner, członek zarządu ds. zasobów ludzkich i spraw społecznych w Porsche AG.
Przez trzy dni futurystycznie stylizowany pojazd solarny zespołu Sonnenwagen był prezentowany w hali przy torze Nürburgring. Trzydziesta edycja wyścigu Bridgestone World Solar Challenge odbędzie się w Australii w dniach 8-15 października. Jego trasa liczy 3022 km i wiedzie przez australijskie pustkowia drogą transkontynentalną Stuart Highway, z Darwin do Adelaide.
– Chcemy odegrać aktywną rolę w kształtowaniu przyszłości samochodów sportowych. Aby tego dokonać, potrzebujemy dokładnie takich młodych ludzi, pełnych odwagi i pionierskiego ducha – ludzi, którzy chcą przełamywać schematy. To wartości, które są mocno zakorzenione również w kulturze naszej firmy – dodał Andreas Haffner.
Hendrick Löbberding, pierwszy prezes stowarzyszenia Sonnenwagen Aachen e.V., i jego główni współpracownicy już dwukrotnie odwiedzili siedzibę Porsche Motorsport na zaproszenie producenta samochodów sportowych ze Stuttgartu.
Gdy po raz pierwszy zespół zagościł w centrum Porsche Motorsport we Flacht, specjaliści z ekipy współodpowiedzialnej za trzykrotny triumf w Le Mans spędzili ze studentami pół dnia na zajęciach z zakresu budowy nadwozia, elektryki, symulacji, testów w tunelu aerodynamicznym, organizacji przewozów lotniczych oraz zarządzania zespołem.
Podczas drugiej wizyty, zbiegającej się z wyścigiem Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA na belgijskim torze Spa, młodzi projektanci solarnego pojazdu wyścigowego mieli okazję poznać tajniki profesjonalnego analizowania warunków pogodowych i tworzenia strategii wyścigowych. W przypadku Solar Challenge oba te tematy odgrywają kluczową rolę – słońce stanowi wówczas jedyne źródło energii.
– Podobnie jak my, studenci z Akwizgranu w trakcie opracowywania swojego pojazdu wyścigowego osiągną absolutne granice własnych możliwości. Główne założenia, dotyczące lekkiej konstrukcji, chłodzenia, efektywności, mocnego napędu elektrycznego i aerodynamiki, odpowiadają wymaganiom wobec naszego zwycięzcy Le Mans – 919 Hybrid – wyjaśnił Andreas Seidl, szef zespołu LMP Porsche.
W sierpniu w planach ekipy Sonnenwagen są też odwiedziny Centrum Rozwoju Porsche w Weissach i testy w tamtejszym tunelu aerodynamicznym.
Polski zespół studentów Lodz Solar Team nie miał oczywiście tak mocnego wsparcia. Wierzymy jednak, że podejmie rywalizację w swojej klasie!