NIEBIESKI KOLOREM NUMER 1 NA DROGACH EUROPY

opel_kolor1

W zaprezentowanym Raporcie nt. kolorów oryginalnych powłok lakierniczych w Europie, pion Powłok Lakierniczych BASF zaprezentował wybór kolorów na 2015 roku.

Lider europejskiego rynku w dziedzinie lakierów dla segmentu motoryzacyjnego, przedstawia szczegółowe informacje na temat ulubionych kolorów klientów.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Raport wskazuje na przykład na istotne różnice pomiędzy poszczególnymi segmentami rynku motoryzacyjnego w odniesieniu do kolorów. Im mniejszy samochód, tym szersza paleta kolorów, podczas gdy w większych samochodach klienci stawiają na efekty specjalne.

W całej Europie wśród kolorów wybieranych do wykończenia auta króluje biały. Od 2007 roku odsetek białych samochodów stale rośnie i obecnie stanowi aż 30 proc. Razem z czarnym, szarym i srebrnym, wykończenie monochromatyczne jest używane w 75 proc. nowych pojazdów. O ile po tę paletę barw klienci sięgali w ostatnich latach z taką samą częstotliwością, istotne zmiany zaobserwowano w wyborach dokonywanych z palety barw chromatycznych.

Tu wyraźnie widać, że najpopularniejszy na europejskich drogach jest niebieski i to w przypadku wszystkich rodzajów samochodów. często spotkamy także czerwony i brązowy, przy czym brązowy raczej na autach typu SUV, zaś czerwony na samochodach małych i kompaktach.

Kolor to nie jedyny sposób na wyrażenie siebie – można także skorzystać z efektów specjalnych. Kolory achromatyczne, takie jak czarny, srebrny i biały „zachowują się” w sposób szczególny dzięki odpowiednio dopasowanym efektom specjalnym.

– Geometria nadwozia zyskuje wizualnie, a kolory prezentują się w nowym świetle. Zamierzona interakcja pomiędzy kolorem a efektami specjalnymi sprawia, że kolory samochodowe stają się bardziej złożone i urozmaicone. Prace nad efektami specjalnymi będziemy prowadzić jeszcze przez kilka lat. Nie wyczerpaliśmy jeszcze możliwości, jakie one oferują – wyjaśnia Mark Gutjahr, szef pionu Automotive OEM Color Design BASF w Europie.

W 2015 roku ponad połowa wszystkich aut w Europie pokryta została luksusowym lakierem metalicznym, a 16 proc. – lakierem perłowym. Nadwozia blisko jednej trzeciej pojazdów, głównie małych aut, pokryto lakierem na bazie gładkiej.

Analiza aktualnej dystrybucji kolorów na europejskim rynku motoryzacyjnym przedstawiona w Europejskim raporcie nt. kolorów BASF uzupełnia informacje zawarte w Kolekcji trendów kolorystycznych, publikowanej dorocznie przez pion BASF Coatings. O ile kolekcja trendów przedstawia prognozę dotyczącą kolorów lakierów samochodowych w przyszłości, raport podsumowuje faktyczny stan rynku.