MUZEUM PORSCHE ZNÓW OTWARTE – SĄ DUŻE ZMIANY

Można ponownie zwiedzać Muzeum Porsche. W ostatnich miesiącach obiekt był zamknięty dla gości z powodu epidemii koronawirusa.

Chodziło o zapewnienie ochrony odwiedzającym i pracownikom. W ekspozycji zaszły zmiany zaplanowane na ten rok.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Zmienione zostały na przykład niektóre eksponaty, odbyły się prace modernizacyjne i zamontowano nowe, interaktywne stacje.

Kiedy zamknięto szkoły muzeum wprowadziło ofertę dla dzieci – Porsche 4Kids, z grami i aktywnościami online. Możliwe było cyfrowe zwiedzanie obiektu na żywo, odbywające się 17 maja, podczas 43. Międzynarodowego Dnia Muzeów. Od lipca do listopada, w ramach serii wystaw Start to Drive Electric Muzeum prezentowało pierwszy w pełni elektryczny samochód sportowy Taycan w salonie „DRIVE. Volkswagen Group Forum” w Berlinie.

Porsche 956, które wisiało dotąd na suficie głównej hali, zostało przekazane do sekcji Historic Motorsport. W muzealnym warsztacie prowadzone są bowiem naprawy i odbudowa klasycznych aut seryjnych, a renowacja i konserwacja historycznych samochodów wyścigowych odbywa się w ośrodku w Weissach. Właśnie tutaj dział dziedzictwa przywrócił były zwycięski wóz Le Mans do stanu gotowego do jazdy.

Teraz miejsce to zajęło Porsche 956, które było używane jako pojazd testowy dla legendarnego silnika Formuły 1 TAG Turbo oraz do badań nad „efektem przyziemnym”. Za sprawą specjalnego podwozia z dyfuzorami wytwarzającymi podciśnienie podczas jazdy – dosłownie przysysającego pojazd do nawierzchni – teoretycznie ten wyścigowy samochód mógłby poruszać się nawet po suficie.

Korzenie DNA 911 sięgają do 1963 r. Na stacji „Consistent” można obejrzeć sześć modeli umieszczonych na obrotowych talerzach – po jednym wariancie z każdej linii modelowej. Gdy gość zbliża się do interaktywnej tarczy, wszystkie samochody zatrzymują się i obracają w jego kierunku. Interaktywne tarcze będą stałym elementem ekspozycji – obok 80 samochodów i ponad 200 małych eksponatów.

Każdy gość może teraz skorzystać z nowego przewodnika multimedialnego, który zawiera obszerne informacje na temat poszczególnych aut prezentowanych na wystawie. Pomijając nową kamerę i system operacyjny Android, urządzenie zostało wyposażone w większy wyświetlacz o rozdzielczości Full HD+. Aby zawarte w nim informacje były w pełni aktualne, zespół przygotował nowe materiały audio na temat 210 pojazdów. Eksponaty na wystawie stałej są bowiem regularnie wymieniane.

Jest też dobra wiadomość dla tych, którzy szukają doświadczenia prawdziwego kierowcy wyścigowego: symulatory wyścigowe Porsche Racing pozwalają odwiedzającym muzeum posmakować autentycznego klimatu sportu motorowego. Goście mogą zagrać w gry i ścigać się w e-sportowych zawodach na wszystkich poziomach trudności. Za niezwykle ekscytujące wrażenia odpowiadają specjalnie ustawiony, zakrzywiony ekran oraz kierownica z Porsche 911 GT3 Cup.

Nowy wyścigowy symulator Porsche wyposażono w profesjonalne pedały. Wyścigowy fotel oferuje wzorowe podparcie boczne podczas pokonywania zakrętów, a system ruchu D-BOX Motion System porusza kierowcę na boki, w górę i w dół, do przodu i do tyłu – niczym podczas prawdziwej jazdy torowej.

Jednym z największych marzeń wielu entuzjastów Porsche jest zajęcie miejsca w prawdziwym Porsche. Zwiedzający muzeum mają teraz okazję, by to marzenie spełnić – i mogą nawet zabrać do domu pamiątkową fotografię za kierownicą samochodu.

Nowe reflektory łączą dwukrotnie lepszą jakość oświetlenia z obniżeniem zużycia energii – i to o 50 proc.

Nowe zarządzenie Badenii- Wirtembergii ws. koronawirusa wymaga, aby osoby odwiedzające Muzeum rejestrowały się z wyprzedzeniem w zależności od aktualnego wskaźnika zachorowalności. Wcześniejsza rejestracja wymagana jest wtedy, gdy tygodniowy wskaźnik wynosi od 50 do 100. Gdy wskaźnik tygodniowej zachorowalności wynosi poniżej 50, wcześniejsza rejestracja nie jest konieczna. Muzeum Porsche jest otwarte od wtorku do niedzieli, w godzinach od 9:00 do 18:00.