MOTORICUS: WYKUP UDZIAŁÓW I ZMIANA NAZWY MARKI AALTONEN

MOTORICUS-38a

Motoricus S.A. podpisał umowę inwestycyjną z właścicielem 50 proc. udziałów wiodącego dystrybutora olejów samochodowych.

W ramach zawartej transakcji firma obejmie 100 proc. udziałów wydzielonej części przedsiębiorstwa pod nazwą KAZ Dystrybucja Sp. z o.o. w zamian za objęcie akcji w podwyższonym kapitale zakładowym Emitenta.


Zobacz także:

ROZMAITOŚCI


 

Celem inwestycji, której wysokość wyniosła 4 318 461,50 zł jest konsolidacja obrotów oraz rozszerzenie wzajemnych kompetencji.
W wyniku połączenia należąca do Motoricus S.A. marka Aaltonen zmieni nazwę na Aaltonen Team. Profil działalności nie ulegnie zmianie i w dalszym ciągu będzie koncentrował się na dystrybucji akcesoriów motoryzacyjnych wśród klientów hurtowych oraz świadczenia usług z zakresu obsługi logistycznej pozostałych spółek w Grupie.

Jednocześnie zwiększeniu ulegnie oferowany partnerom biznesowym asortyment, co bez wątpienia przełoży się pozytywnie na przyszłe wyniki finansowe. Aaltonen Team oficjalnie rozpocznie swoją działalność 1 stycznia 2016 roku.

– Nasza decyzja była oparta o szczegółową analizę biznesową, która jednoznacznie wskazywała na wysoki poziom synergii w profilu funkcjonowania obu spółek który opiera się na wysokiej sezonowości, jednak co ważne , okresy w których lepsza sprzedaż notowana jest w segmencie opon
i olejów, uzupełniają się. Nie mam żadnych wątpliwości, że transakcja wzmocni naszą pozycję rynkową oraz pozytywnie przełoży się na wycenę akcji Grupy na rynku New Connect – powiedział Witold Gazda, Prezes Zarządu Motoricus S.A.

Efekty umowy będą dostrzegalne na kilku płaszczyznach biznesowych. W szczególności należy podkreślić aspekty związane ze zwiększeniem wzajemnych kompetencji, know-how oraz możliwość cross- sellingu. Portfolio produktów oferowanych przez połączone spółki ulegnie rozszerzeniu
o kolejne specjalistyczne grupy asortymentowe które obejmą opony osobowe, ciężarowe, rolnicze i przemysłowe, oleje smarowe oraz morskie, jak również chemię, akcesoria samochodowe oraz produkty do pielęgnacji samochodów.

Ważnym elementem umowy jest również możliwość rozszerzenia działalności o północne obszary Polski, w których aktywny był KAZ Dystrybucja oraz związane z tym rozwój sieci franczyzowej przez Motoricus S.A.

– Jesteśmy jednym z wiodących w Polsce dystrybutorów najbardziej znanych marek olejowych z 25-letnim doświadczeniem rynkowym. Naszym głównym obszarem działania jest północna część kraju, w której posiadamy rozbudowaną sieć partnerów biznesowych, a co za tym idzie znaczące udziały w lokalnym rynku. Przed podjęciem decyzji o połączeniu głęboko przeanalizowaliśmy nasze aktualne położenie biznesowe i stwierdziliśmy, że synergia wspólnego know-how przyniesie bardzo korzystne rezultaty dla obu zaangażowanych stron. Nie bez znaczenia były również tożsame cele strategiczne oraz wizja dalszego rozwoju Grupy. – powiedział Kazimierz Dawicki, Prezes Zarządu KAZ Dystrybucja.

Nawiązanie współpracy pomiędzy Motoricus S.A. i KAZ Dystrybucja oraz rebranding marki Aaltonen będzie miało pozytywny wpływ na partnerów biznesowych obu przedsiębiorstw. W wyniku konsolidacji spółek zyskają oni m.in. dostęp do znacznie szerszego asortymentu produktów i usług. Jednocześnie firmy będą miały okazję do zwiększenia przychodów dzięki wzmocnieniu wzajemnych kanałów sprzedaży przy równoległej optymalizacji kosztowej np. w obszarze logistyki.

– Podpisana dzisiaj umowa otwiera przed Motoricus S.A. nowe szanse na rozwój i jest kolejnym etapem w realizacji naszego długofalowego celu biznesowego jakim jest debiut na głównym parkiecie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Zawartą transakcję postrzegamy
w kategoriach równania, w którym dwa plus dwa równa się pięć – dodaje Witold Gazda, Prezes Zarządu Motoricus S.A. .

Obecnie w skład portfolio firmy Motoricus S.A. wchodzą marki:
• Motoricus.com – jeden z czołowych na polskim rynku motoryzacyjnym sklepów internetowych oraz dostawców akcesoriów samochodowych w kanale e-commerce;
• Motoricus Service – spółka odpowiedzialna za rozwój sieci serwisów własnych
i franczyzowych pod marką Motoricus.com oraz sprzedaż detaliczną artykułów motoryzacyjnych;
• Aaltonen – dystrybutor akcesoriów motoryzacyjnych oraz spółka świadcząca usługi z zakresu obsługi logistycznej pozostałych spółek w Grupie;
• MotoricusAGRO – bezpośrednia sprzedaż opon, oleju, akumulatorów oraz innych akcesoriów motoryzacyjnych dla rolnictwa;
• HBZ – agencja interaktywna świadcząca usługi z zakresu e-commerce, e-marketingu, e-PR oraz kreacji multimedialnej;
• Grist99 – profesjonalna agencja poligraficzna wyspecjalizowana w produkcji druków reklamowych.