W Poznaniu trwa największa impreza motoryzacyjna w Polsce – Poznań Motor Show. Targi samochodowe to świetna okazja by przedstawić szerokiej publiczności swoją ofertę.
Kia Motors Polska, wraz z poznańskimi dealerami: Delik, Lee Motors, Auto Coma oraz Szpot, przygotowała w tym roku wiele atrakcji w tym dwie premiery: Kia Carens oraz Kia pro_cee’d GT. Na stoisku koreańskiego producenta pojawi się także wyścigowe Picanto, które jeździ w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski – Kia Lotos Race.
Zobacz także:
SALONY SAMOCHODOWE
Poznań Motor Show to największa tego typu impreza w Polsce. W zeszłym roku przyciągnęła blisko 60 000 zwiedzających. Czterodniowe targi Motor Show tworzy ponad 130 firm, które zaprezentują się w siedmiu pawilonach oraz na terenie otwartym Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Pierwszy raz polska, szeroka publiczność będzie mogła zobaczyć na żywo najnowsze modele koreańskiego producenta – całkowicie nową Carens oraz pro_cee’d GT. Ponadto na 540 m2 ekspozycji znajdą się: Picanto, Picanto z pakietem stylistycznym Race, Picanto Kia Lotos Race, Venga, Rio hatchback, cee’d, cee’d sw, pro cee’d, Sportage, Optima, Optima Hybrid oraz Sorento.
Nowa Kia Carens
Kia Carens to kompaktowy MPV (Multi-Purpose Vehicle) zaprojektowany całkowicie od nowa z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny. Aerodynamiczna sylwetka, design „cab forward”, wybór czterech jednostek napędowych, czterech poziomów wyposażenia, niski poziom emisji CO2 (od 129 g/km), opcja siedmiu miejsc oraz bogate wyposażenie podnoszące komfort i bezpieczeństwo to istotne argumenty, dzięki którym model trzeciej generacji ma szanse przyciągnąć jeszcze więcej klientów do marki Kia. Pierwsze egzemplarze tego rodzinnego samochodu, w cenie już od 65 990 zł. trafiają właśnie do salonów Kia w całej Polsce.
Nowa Kia Carens jest o 20 mm krótsza, 15 mm węższa i 40 mm niższa od modelu poprzedniej generacji. Tym niemniej kabina pasażerska zyskała na obszerności za sprawą wydłużenia rozstawu osi o 50 mm oraz bryle nadwozia typu „cab forward” ze słupkiem „A” ponad cięciwą przedniego nadkola. Wysokość Carensa należy do najmniejszych w klasie, akcentując „wysportowaną” linię karoserii. Współczesność stylizacji podkreślają seryjne światła do jazdy dziennej LED oraz format tylnych świateł zespolonych (z opcją LED).
W efekcie wydłużenia rozstawu osi oraz zastosowania najnowszych technologii rozplanowania przestrzennego kabina pasażerska nowej Kii jest bardzo przestronna i może pomieścić nawet siedem osób. Aby zapewnić maksymalną funkcjonalność, jakiej oczekuje nabywca pojazdu typu MPV, oparcie fotela przedniego pasażera składa się płasko do przodu (umożliwiając przewóz przedmiotów o długości 2150 mm), drugi rząd podzielony jest na trzy indywidualnie przesuwane i składane siedzenia (33/33/33), a rząd trzeci (zależnie od wersji modelowej) − w proporcji 50/50, z możliwością złożenia płasko w podłodze bagażnika, gdy potrzebna jest większa przestrzeń ładunkowa.
Do utrzymania należytego komfortu termicznego dla kierowcy i pasażerów służy seryjna klimatyzacja (manualna lub automatyczna, zależnie od wersji modelowej), nawiewy powietrza dla osób podróżujących na tylnych rzędach oraz dostępne opcjonalnie − blendy okienne. Dodatkowe, szerokokątne lusterko w konsoli sufitowej umożliwia obserwację dzieci na tylnych siedzeniach.
Kabina nowej Kii Carens wyposażona jest w liczne skrytki i schowki, w tym szufladki podfotelowe, pojemniki podłogowe, głęboką wnękę w konsoli centralnej oraz obszerne kieszenie w drzwiach. We wszystkich wersjach modelowych dostępna jest opcja elektrycznego podgrzewania siedzeń przedniego i drugiego rzędu, a w wersjach najbogatszych − także elektryczna wentylacja przednich foteli oraz elektryczna regulacja długości podparcia ud i podparcia lędźwiowego. Do wyboru nabywcy będzie również elektrycznie podgrzewana kierownica oraz zestaw instrumentów Supervision Instrument Cluster z 4,2-calowym wyświetlaczem TFT LCD
Oferowana na rynkach Europy gama czterech jednostek napędowych − dwie wysokoprężne i dwie benzynowe charakteryzuje się mocą, od 115 do 166 KM oraz konkurencyjnym zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 w granicach 129-179 g/km – dla wersji z manualną skrzynią przekładniową.
Silnik Diesla o pojemności 1,7 litra w nowym Carensie dostępny jest w dwóch odmianach: o mocy 115 KM i momencie obrotowym 260 Nm oraz o mocy 136 KM i momencie 330 Nm. Efektem modyfikacji konstrukcyjnych obu jednostek jest ograniczenie emisji CO2. Każdy z dwóch silników benzynowych wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa celem podwyższenia oddawanej mocy bez wzrostu zużycia paliwa. Jednostka 1.6 GDI rozwija moc 135 KM i moment obrotowy 165 Nm. Silnik o pojemności 2,0 litrów wytwarza 166 KM i maksymalny moment obrotowy 213 Nm.
W najszybszej wersji modelowej z silnikiem 2,0-litrowym nowa Kia Carens przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,7 sek. i osiąga prędkość maksymalną 203 km/h.
Kia pro_cee’d GT
To najbardziej sportowe, seryjne auto Kia w historii marki. Samochód napędzany będzie nową wersją 1,6-litrowego silnika benzynowego GDI (bezpośredni wtrysk paliwa) o wzmocnionej konstrukcji z turbosprężarką dwukanałową (twin-scroll turbo). W porównaniu z identycznej pojemności silnikiem wolnossącym uzyskano imponujący wzrost oddawanej mocy – o 51 proc. do 204 KM i momentu obrotowego – o 61 proc. do 265 Nm.
Model GT wyposażony będzie seryjnie w sześciostopniową przekładnię manualną i przyspieszał będzie od 0-100 km/h w czasie 7,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna sięgnie 230 km/h. Godna uwagi jest elastyczność napędu: przyspieszenie na biegu czwartym 60-100 km/h zajmuje 5,4 sekundy, na biegu piątym 80-120 km/h 7,3 sekundy, a na biegu szóstym 80-120 km/h – 8,8 sekundy.
Auto zostało zaprojektowane w Europie i otrzymało nową atrapę chłodnicy oraz nowe gniazda reflektorów, pogłębione zderzaki, czteropunktowe świtała do jazdy dziennej LED, nowe lampy przeciwmgielne, podwójną końcówkę wydechu, powiększone 18-calowe felgi z lekkiego stopu a także przyciągające wzrok, lakierowane na czerwono zaciski hamulców. Całości dopełnia oferta unikalnej kolorystyki lakierów nadwozia. Wystrój kabiny obejmuje sportowe fotele Recaro, metalizowane nakładki pedałów, specjalnie dobrane materiały wykończeniowe oraz wzorowany na samochodach wyścigowych, siedmiocalowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników, tworząc nieodparcie sportową atmosferę wnętrza.
Charakterystykę dynamiczną, jakiej spodziewać się można po samochodach o zacięciu sportowym zapewniają odpowiednie modyfikacje konstrukcji zawieszenia. Nie ma to jednak wpływu na wyjątkowy komfort jazdy co oznacza, iż pro_cee’d GT może się doskonale sprawdzać także w codziennej eksploatacji.
Uruchomienie produkcji modelu Kia pro_cee’d GT planowane jest na połowę maja 2013 w słowackim zakładzie Kia Żylina, a jego sprzedaż na rynkach europejskich rozpocznie się w połowie roku.
Równolegle z pro_cee’dem GT do oferty marki dołączy również sportowa wersja 5-drzwiowego hatchbacka – Kia cee’d GT.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.