MOTOR SHOW 2012: PREMIERA 5-DRZWIOWEGO VW UP!

Niebawem w salonach do trzydrzwiowego up! dołączy także wersja pięciodrzwiowa, w Polsce samochód dostępny będzie już latem. Na razie zaprezentowany został publiczności podczas targów Motor Show w Poznaniu.

Pięciodrzwiowy up! oferowany będzie w cenie 32 350 zł (w stosunku do wersji trzydrzwiowej dopłata wyniesie 1 090 zł). Posiada te same silniki (44 kW/60 KM i 55 kW/75 KM), warianty wyposażenia (take up!, move up!, high up!, black up!, white up!) i takie same wymiary (długość 3.540 mm, szerokość bez lusterek 1.641 mm, wysokość 1.478 mm), jak wersja trzydrzwiowa.

Charakterystyczna sylwetka

Dodatkowa para drzwi zmienia sylwetkę up!. W trzydrzwiowym dolna krawędź okien wznosi się w okolicy słupków C, natomiast w pięciodrzwiowym tworzy prostą linię. Dzięki temu nowy wariant karoserii ma charakterystyczny wygląd. Krótkie zwisy nadwozia, podobnie jak przód i tył, pozostaną niezmienione – także w nowej wersji nabywcy pięciodrzwiowego up! będą mogli cieszyć się pokrywą bagażnika, której zewnętrzna powłoka składa się ze szkła i przypomina stylistykę smartfonów.

Za klapą znajduje się bagażnik o pojemności 251 litrów, który po złożeniu oparcia tylnej kanapy (od wersji move up! dzielonej w stosunku 60/40) można powiększyć do 951 litrów.

Wymiary: długość 3540 mm, szerokość 1641 mm bez lusterek zewnętrznych, szerokość z lusterkami zewnętrznymi 1910 mm, wysokość 1478 mm; rozstaw osi 2420 mm, zwis przedni 585 mm, zwis tylny 535 mm. Zbiornik benzyny to 35 litrów, natomiast w wersji 1.0 EcoFuel – 11 kg CNG plus 10 litrów benzyny.

Wygodna podróż w cztery osoby

Tylne drzwi otwierają się szeroko i umożliwiają wygodne wsiadanie. Biorąc pod uwagę wielkość samochodu, pięciodrzwiowy up! oferuje zaskakująco dużo miejsca we wnętrzu, podobnie jak jego trzydrzwiowy brat. Z tyłu odległość między siedziskiem a podsufitką wynosi 947 mm, z przodu – 993 mm. Odległość między oparciem tylnej kanapy a oparciem przednich foteli to aż 789 mm. Dzięki podwyższonej pozycji pasażerowie siedzący na tylnej kanapie mają lepszą widoczność do przodu nad ramionami kierowcy i pasażera. Ważny jest także fakt, że pod przednimi siedzeniami jest wystarczająco dużo miejsca na stopy osób siedzących z tyłu.

Automatyczne hamowanie

Volkswagen oferuje dla trzy- i pięciodrzwiowego up! takie same, opcjonalne elementy wyposażenia. Należy do nich między innymi funkcja awaryjnego hamowania w mieście. Volkswagen up! jest pierwszym samochodem w swojej klasie, który dzięki temu systemowi jest w stanie samodzielnie zahamować przy prędkości między 5 km/h a 30 km/h.

maps+more

Nowością w Volkswagenie jest system maps+more – przenośny, wielofunkcyjny system Infotainment. Obejmuje on nawigację, zestaw głośnomówiący, wskaźniki przekazujące informacje związane z samym samochodem oraz odtwarzacz muzyki. Ponadto maps+more można przystosować do swojego własnego profilu użytkownika poprzez odpowiednie aplikacje. Moduł maps+more mocowany jest w uchwycie nad konsolą środkową i łączy się z siecią elektroniczną up!. To najbardziej konsekwentna forma integracji urządzeń przenośnych z samochodem, jaka występuje na rynku.

Seryjnie dobrze wyposażony

Maluch Volkswagena w wersji podstawowej take up! porusza się na 14-calowych obręczach kół, jego zderzaki pokryte są lakierem w kolorze nadwozia, a szyby posiadają warstwę izolującą termicznie. Jak we wszystkich modelach up! nadwozie jest częściowo ocynkowane. Wewnątrz wyposażenie obejmuje takie elementy jak składana tylna kanapa, obramowania wlotów powietrza w kontrastowym kolorze white oraz pokryta tkaniną osłona bagażnika.

Do wyposażenia funkcjonalnego take up! należą między innymi wycieraczka tylnej szyby, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, kolumna kierownicy z regulacją wysokości oraz światła do jazdy w dzień. Błyszcząca czarna aplikacja na środku tablicy rozdzielczej wygląda wyjątkowo szlachetnie.

O bezpieczeństwo pasażerów dbają przednie poduszki powietrzne oraz poduszki boczne chroniące głowę i klatkę piersiową, a także czujnik zapięcia pasów kierowcy i przedniego pasażera, napinacze pasów z przodu, ABS z ASR, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP, uchwyty Isofix i TOP-Tether do mocowania fotelików dziecięcych z tyłu oraz funkcja dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej (w przypadku fotelika mocowanego na przednim siedzeniu).

Silniki i przekładnie up!

Wartości zużycia paliwa i osiągi jezdne obu wersji nadwozia up! są identyczne. Auta te napędzane są trzycylindrowymi silnikami benzynowymi o mocy 44 kW/60 KM lub 55 kW/75 KM. Oba silniki spełniają normę emisji spalin Euro5 i napędzają przednie koła. Średnie zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km (60 KM) i 4,7 l/100 km (75 KM).

Jako alternatywę dla seryjnej, 5-biegowej przekładni manualnej Volkswagen będzie oferował w tym roku po raz pierwszy opcjonalną, 5-biegową przekładnię zautomatyzowaną. W trybie automatycznym „D” przekładnia wybiera optymalny punkt zmiany biegów, co pozwala na jeszcze większą oszczędność paliwa, niż w wersji manualnej.