Kolejny sezon zawodów Motointegrator Classicauto Cup (Motointegrator #CAC) wystartuje z początkiem kwietnia. W tym roku organizatorzy poszerzają formułę.
Zapraszają bowiem posiadaczy wszystkich rodzajów samochodów, nie tylko klasycznych i youngtimerów. Dodatkowo, poza imprezami typu track day, przewidziano także wyścigi oraz rajd turystyczny.
Zobacz także:
Motointegrator #CAC jest obecnie największym ogólnopolskim pucharem dla samochodów klasycznych i zabytkowych. Zeszłoroczne eliminacje gromadziły po 150 załóg, startujących głównie samochodami wyprodukowanymi przed rokiem 2000. W 2017 roku do rywalizacji zostaną dopuszczone także młodsze auta, a zawody rozdzielone na dwa dni.
– Obecny sezon będzie bardzo ciekawy i pracowity, bo zorganizujemy w sumie 12 imprez. Nasze największe zawody, czyli Motointegrator Classicauto Cup, urosły już tak, że podzielimy je na dwa niezależne cykle. Jeden dla klasyków i youngtimerów, a drugi dla wszystkich. Oczywiście pozostaniemy też przy organizacji otwartych treningów i dodatkowych atrakcji, np. odcinka nocnego. Zupełnie nowym przedsięwzięciem będzie nasz pierwszy rajd turystyczny. Odwiedzimy Spałę i okolice, będzie czas na zwiedzanie i spotkanie z innymi pasjonatami zabytkowych aut. Jednak najwięcej emocji budzą dwie imprezy wyścigowe. Wzorem lat dziewięćdziesiątych wykorzystamy do nich lotniska, gdzie można ułożyć odpowiednio zapętloną trasę. W wyścigach pojadą auta z podstawowym pakietem bezpieczeństwa, bez żadnych ograniczeń wiekowych – zachęca Tomek Ważyński, organizator cyklu Motointegrator #CAC.
W ramach Motointegrator #CAC, oprócz klasyfikacji generalnej i grupowej, będą rozegrane także puchary markowe, takie jak Toyota Cup.
– W 2016 roku odbyła się pierwsza edycja pucharu Toyota Cup. W sumie rywalizowało prawie 50 kierowców. Wśród nich znalazł się nasz zespół Toyota Team Classic, którego kierowcy zasiedli za kierownicami czterech samochodów Celica GT 6. generacji. Cieszymy się z udanego debiutu i ze zdobycia pucharu w klasie oraz w Toyota Cup. W nowym sezonie powiększymy team o dwa nowe samochody. Jednym z nich będzie Celica GT, natomiast drugi niech jeszcze przez chwilę pozostanie tajemnicą – wyjaśnia Michał Horodeński, szef Toyota Team Classic.
Kalendarz imprez typu track day uzupełnią wyścigi rozgrywane w Ułężu i Białej Podlaskiej oraz rajd turystyczny.
Motointegrator #CAC
* 1-2 kwietnia: Biała Podlaska;
* 2-3 maja: Kielce;
* 3-4 czerwca: Ułęż;
* 9 września: Kielce;
* 7-8 Października: Tor Jastrząb.
Wyścigi
* 25 czerwca: Biała Podlaska;
* 15 sierpnia: Ułęż.
Rajd turystyczny
* 20 maja: Spała.
Szczegóły na stronie www.classicautocup.pl
Fot.: ComplexPR